زبیب با اشاره به ورود سه محموله واکسن کرونا ظرف امروز و روزهای آینده به کشور اعلام کرد: فردا یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا از ژاپن و یکشنبه هم یک محموله دیگر از چین وارد کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۳۶
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا زبیب دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) با اشاره به ورود یک محموله واکسن شامل یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ دُز  به کشور در توئیتی نوشت: در ادامه تلاش همکاران و کمک وزارت بهداشت و بانک مرکزی، سه محموله واکسن وارد می‌شود: امروز (یک محموله وارد شد) و یکشنبه آتی جمعا حدود ۲.۲ میلیون دُز از چین.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در این توئیت نوشت که مجموعا ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار دزُ واکسن کرونا از چین وارد شده است.

وی همچنین افزود: فردا جمعه هم یک میلیون دُز آسترازنکا از ژاپن وارد می‌شود و ۱.۹ میلیون دزُ باقیمانده این محموله هم بزودی وارد کشور خواهد شد.

 

 

به گزارش فارس، پیش از این ژاپن اعلام کرده بود که ۲.۹ میلیون دُز واکسن به جمهوری اسلامی ایران هدیه می‌کند.

گفتنی است، «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه پس از انتشار خبر اهدای واکسن از سوی ژاپن به ایران در صفحه توئیترش نوشته بود: دستاورد دیپلماسی مانند نوک کوه یخ روی دریاست. ژاپن امروز اعلام کرد ۲.۹ میلیون دُز واکسن به جمهوری اسلامی ایران هدیه می‌کند. این نتیجه بیش از یک ماه تلاش و بخشی از وعده افزایش واردات است. تلاش برای ورود سریع‌تر محموله با کمک وزارت بهداشت است. خبرهای بهتر در راه است.

«رضا زبیب» پیش از این در یک رشته توئیت به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه پس از شیوع ویروس کرونا و رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای خرید و واردات واکسن کرونا پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها