حجت الاسلام علیزاده: آگاه کردن مردم از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی از دستاورد‌های سیاسی نمازجمعه است.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۳۰
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن ایام حج، اظهار کرد: اوضاع غربت کنونی حج محصول سیاست‌های حاکم بر حرمین شریفین است؛ چرا که حج یک واجب الهی است و نباید به راحتی تعطیل شود و عربستان با تدابیری باید این مراسم سالیانه عظیم را برگزار می‌کرد.
امام جمعه بخش بهمن تصریح کرد: با توطئه و برنامه‌های استکبار بیش از ۱۵۰ سال است که ملت‌های مسلمان حق دخالت در تعیین سرنوشت کشور خود را ندارند و در همه این‌ها رد پای آمریکا دیده می‌شود؛ لذا در برابر دخالت و شرارت آمریکا، مقاومت تنها حق معقول و مشروع و قانونی دولت‌ها محسوب می‌شود که نتیجه آن عزت، پیشرفت و سربلندی است.
حجت الاسلام علیزاده به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد، اول اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می‌شود، دوم اجتماع هفتگی که مراسم نماز جمعه است و سوم هم اجتماع حج که سالی یک بار در کنار خانه خدا انجام می‌شود.
علیزاده با تأکید بر اینکه نقش نماز جمعه به دلیل خطبه محوری اش بسیار مهم است، اضافه کرد: آگاه کردن مردم از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی از دستاورد‌های سیاسی نمازجمعه است. تریبون نماز جمعه در ۴۲ سال اخیر توانسته توطئه‌های خاموش و آشکار دشمنان داخلی و خارجی را برملا و فتنه‌های مختلف را مهار کند.
وی نمونه خنثی سازی توطئه‌ها در خطبه‌های نماز جمعه را مربوط به خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد ۸۸ عنوان کرد و تصریح کرد: اینکه امروز دشمنان از سنگر‌های نماز جمعه یا ائمه جمعه عصبانی هستند به جهت این است که توطئه‌های آن‌ها را خنثی می‌کند.
خطیب جمعه بخش بهمن ابراز کرد: امروز در بیش از هزار نقطه از ایران عزیز ما نماز جمعه برگزار می‌شود و یک نقطه آن بخش بهمن است که بعد از هفت سال از عمر آن هنوز بالنده و زنده است. نماز جمعه برکات زیادی دارد یکی از برکاتش ایجاد وحدت است که امروز در بخش بهمن شاهد آن هستیم و نباید اجازه دهیم که این وحدت از بین برود.
علیزاده در ادامه همچنین پیش رو بودن عید سعید غدیر را تبریک و درگذشت حجت الاسلام محمد حسین فرج نژاد و خانواده اش را تسلیت گفت.
ارسال نظرات