خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: رکورد مصرف برق در استان، در ۳ روز آخر تیرماه برای سومین بار متوالی شکسته شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۶۵۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
کیومرث زمانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۹ تا ۳۱ تیر) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در امسال ۳ بار متوالی شکسته شد و رکورد‌های جدیدی به ثبت رسید.

او افزود: روز سه‌شنبه رکورد مصرف به ۸ هزار و ۱۸۷ مگاوات، روز چهارشنبه ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنجشنبه رکورد ۸ هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.

زمانی با اشاره به همزمانی دمای بالای ۵۱ درجه به ویژه در ۳ روز آخر تیر با رطوبت بالا که سبب افزایش تصاعدی دمای هوا شد، بیان داشت: استفاده زیاد برق و رکورد زنی پیاپی در شرایطی رخ داد که بار مصرف انرژی صنایع سنگین در خوزستان حدود یک هزار مگاوات محدود شده بود و تنها مجاز بودند که از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می‌کند، به تولید محصول (به ویژه محصولات فلزی و سیمانی) بپردازند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی دمای هوای بالای ۵۰ درجه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه این هفته، از هم استانی‌های و نیز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می‌شود همانند قبل با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال و حفظ پایداری شبکه، صنعت برق را همراهی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها