خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» در همدان برگزار می‌شود

همدان-مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» با رویکرد فرهنگی و هنری در پنج بخش گرامیداشت سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» و شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۱۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، امیر ترکاشوند امروز در نشست خبری جشنواره سراسری «حبیب حرم» ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عملیات مرصاد از «حاج میرزا سلگی»، یکی از فرماندهان این عملیات با عنوان شیر مرصاد یاد کرد و اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان استان طی سنوات گذشته، بعد از شهادت سرلشکر «حاج حسین همدانی» جشنواره‌ای را با عنوان جشنواره سراسری «حبیب حرم» آغاز کرده که این جشنواره دوسالانه بود.

وی افزود: امسال چهارمین جشنواره سراسری «حبیب حرم» با رویکرد فرهنگی و هنری در پنج بخش با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» و شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: این جشنواره با هدف تولید آثار هنری با موضوعات محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت، استکبارستیزی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.

وی ابراز داشت: از دیگر اهداف این جشنواره شناسایی و معرفی هنرمندان متعهد است تا بتوانند برای کشور و انقلاب اسلامی قدمی بردارند.

ترکاشوند با بیان اینکه با شهادت سردار «سلیمانی»، نقش سردار «همدانی» کم رنگ شد، گفت: ما وظیفه داریم کارها و نقش سازنده سردار «همدانی» را از زبان بزرگان و سردار «سلیمانی» به جامعه نشان دهیم بنابراین در این راستا بخش ویژه جشنواره نقش سازنده سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» در کنار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» است.

وی با بیان اینکه ما در این جشنواره تلاش می‌کنیم اهمیت «حاج حسین همدانی» را در کنار «حاج قاسم» نشان دهیم، گفت: با توجه به اینکه یک شهید شاخص سالانه در کشور و استان معرفی می‌شود و این جشنواره سراسری استف ما شهید شاخص هنرمند کشور در خصوص شهید «بهروز مرادی» در بخش ویژه جشنواره آثار را جمع‌آوری خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار از ۳ مرداد شروع تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد، ابراز داشت: اختتامیه این جشنواره نیز در دهه دوم آبان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نحوه ارسال آثار از طریق ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی هفت هنر www.7honar-hmd.ir  است، گفت: آدرس جشنواره نیز همدان، بلوار مفتح، مجتمع ابن سینا، طبقه سوم سازمان بسیج هنرمندان است.

ترکاشوند با بیان اینکه رئیس جشنواره سپاه انصارالحسین (ع) و دبیر جشنواره سازمان بسیج هنرمندان است، مطرح کرد: دبیر اجرایی جشنواره رسول کرمی، دبیر بخش شعر رضا ابوذری، دبیر بخش علمی و ادبیات محسن صیفی کار، دبیر بخش عکس لیلا یوسفی، دبیر هنرهای تجسمی بخش استوری موشن مینا کرمی و دبیر تئاتر و نمایش محیطی حمیدرضا کاظمی هستند.

وی با بیان اینکه از داوران ملی و استانی برای داوری در دو مرحله بازبینی و نهایی استفاده شده است، گفت: در اختتامیه به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به دومین کنگره سرداران، امیران، فرمانده‌هان و ۸۰۰۰ شهید استان همدان که قرار است در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و از ابتدای سال جاری شروع به کار کرده است، گفت: سازمان بسیج هنرمندان در چند کمیته به عنوان عضو ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره «حبیب حرم» به برند ملی تبدیل شده استف تصریح کرد: وزارت ارشاد و سازمان بسیج هنرمندان کشور از این جشنواره حمایت می‌کنند.

ترکاشوند عنوان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان صدا و سیمای همدان، بنیاد شهید، شهرداری، اداره کل ارشاد، حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد سردار شهید «همدانی» برگزار می‌شود که به امید خدا برنامه فاخری زیرمجموعه برنامه کنگره سرداران انجام شود.

وی با بیان اینکه موسسه اشراق دفتر تبلیغات اسلامی کشور  در بخش شعر با موضوع محور مقاومت فراخوان زده است، گفت: دبیر شعر جشنواره در حال رایزنی با این موسسه است که اختتامیه آن در کنار مزار شهید «حاج حسین همدانی» برگزار شود و نشستی با حضور شاعران شاخص کشوری با موضوع محور مقاومت داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار