بمناسبت ۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد تقدیم می شود

مروری بر زندگی‌نامه شهید علی‌اکبر زنجانی

به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد مختصری از زندگی‌نامه شهید علی اکبر زنجانی تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۶۰۱۸۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد، "بسیج" مروری بر زندگینامه یکی از شهدای منطقه کردستان، شهید علی اکبر زنجانی دارد.

مروری بر زندگی‌نامه شهید علی‌اکبر زنجانی
بسم رب شهداء و الصدیقین

شهید علی اکبر زنجانی
فرزند عبدالله در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده روستائی مذهبی در شهر همدان چشم به جهان گشود و در سن ۵ سالگی پدر خود را از دست داد. وی از همان کودکی بسیار با هوش و شجاع بود.

وی بسیار به قرآن علاقمند بود به گونه‌ای که در سن ۶ سالگی در مکتب، قرآن را فرا گرفت و همواره قرآن تلاوت می‌کرد.

ایشان در سن ۶ سالگی از روستای همدان به شهر قم مهاجرت کرد و دوران تحصیل را در قم سپری نمود و سپس به تحصیل در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام مشغول شد.

شهید زنجانی با شروع جنگ تحمیلی ایران به ندای امام امت لبیک گفت و به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل شتافت تا علی اکبر وار مدافع ولایت عشق باشد.
وی در سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و حاصل این پیوند پسری به نام علیرضا بود.

وی بار‌ها عازم جبهه‌های جنگ شد و آخرین بار در حالی که به منطقه عملیاتی بوکان-میاندواب جهت پاکسازی و تبلیغ اعزام گردیده بود، در کمین دژخیمان ضد انقلاب و گروهک‌های آمریکایی قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به گردن و پا به فیض شهادت نائل و به لقاء الله پیوست.

پیکر پاک و مطهر شهید علی‌اکبر زنجانی طی مراسم باشکوهی در تاریخ ۱۳۶۳/۱۱/۲۴ در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) شهر قم قطعه ششم ردیف دوم قبر ۶۸۰ تشییع و به خاک سپرده شد و نامش در دفتر شهیدان کربلا جای گرفت.
شادی روح همه شهدا صلوات

انتهای پیام/ ن. رضوی‌پور
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار