خبرهای داغ:

امام هادی (ع) سخنور زبردستی بود

حجت الاسلام و المسلمین غایبی گفت: گفتار امام، شیرین و سرزنش ایشان تکان دهنده بود. به گونه ای که آموزگارش در کودکی شیفته سخنوری او شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۱۹۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ جشن میلاد امام هادی (ع) به همت محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی غایبی با حضور نمازگزاران در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی غایبی در این جمع اظهار کرد: شخصیت علمی امام هادی (ع) از همان دوران کودکی و پیش از امامت ایشان شکل گرفته بود. مناظره های علمی، پاسخ گویی به شبهه های اعتقادی و تربیت شاگردان برجسته نمونه های برجسته ای از جایگاه والای علمی امام هادی(ع) است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی و از سترگ ترین پشتوانه های امامت، دانش امام است که بر اساس آن بشریت از کوره راه های نابودی رهایی می یابد، افزود: او در همان کودکی مسائل پیچیده فقهی را که بسیاری از بزرگان و دانشمندان در حلّ آن فرو می ماندند، حل می کرد.

غایبی خاطرنشان کرد: دشمن ساده اندیش به خیال در هم شکستن وجهه علمی ایشان، مناظره های علمی تشکیل می دهد، ولی جز رسوایی و فضاحت ثمره ای نمی بیند. از این رو، به بلندی مقام امام اعتراف می کند و سر تسلیم فرود می آورد.

وی با اشاره به سخنوری بسیار خوب امام (ع) گفت: گفتار امام، شیرین و سرزنش ایشان تکان دهنده بود. به گونه ای که آموزگارش در کودکی شیفته سخنوری او شد. آن گاه که لب به سخن می گشود، روح شنونده اش را تازگی می بخشید و چون او را عتاب می کرد، کلامش چون شمشیری آتشین از جمله های نغز، پیکره دشمنش را شرحه شرحه می کرد.

غایبی با بیان اینکه امام بسیار مهربان بود و همواره در رفع مشکلات اطرافیان تلاش می کرد، بیان داشت: حتی گاهی خود را به مشقّت می انداخت. آن هم در دورانی که شدت سخت گیری های حکومت بر شیعیان به اوج خود رسیده بود.

وی با اشاره به خصلت بردباری امام عنوان کرد: شکیبایی از برجسته ترین صفات مردان بزرگ الهی است؛ زیرا برخوردهای آنان با مردم نادان بیشتر از همه است و آنان برای هدایت شان باید صبر پیشه سازند تا این گونه دروازه ای از رستگاری را به رویشان بگشایند.

گفتنی است در خاتمه به مناسبت دهه ولایت و امامت پرچم مزین به نام امیرالمومنین (ع) به نمازگزاران اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها