حجت الاسلام اوستا گفت: واقعه بزرگ غدیر خم سند ولایت و امامت مولای متقیان علی علیه السلام است و این واقعه از واقعه­ هایی است که شیعه و سنی روی آن اجماع و اتفاق نظر دارند.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۲۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  همزمان با عید امامت و ولایت مراسم جشنی در نماز خانه پیامبر اعظم (ص) ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مراد اوستا در این مراسم ضمن تبریک عیدالله اکبر، عید سعید غدیر خم و عید ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام به محضر آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی و تمام شیعیان آن حضرت، گفت: خداوند به پیامبراکرم صلی الله علیه و آل و سلم فرمودند: الیوم اکملت لکم دینکم... امروز دین شما کامل شد و شما خیال نکنید این کامل بودن را از آن ساده گذشتیم، ما بر شما بشریت و انسان­ ها منت گذاشتم و نعمت ولایت را بر شما ارزانی داشتیم.

سخنران این مراسم جشن ادامه داد: نعمت­های خداوند شامل چند دسته­ اند، که یکی از آن­ها نعمت­ های روزمره می باشد، از قبیل زندگی کردن، نفس کشیدن، سلامتی، عقل سالم، هوای خوب، امنیت خوب و... .

وی افزود: از دیگر نعمت ­های خداوند متعال پیامبران هستند که از اول خلقت آمده تا انسان را در مسیر راست هدایت نمایند. اما از نعمت­ های بسیار مهم خداوند بر بندگان نعمت ولایت امیرالمومنین علیهم السلام است که فردای قیامت ازین نعمت از مردم سوال خواهد شد.

حجت الاسلام اوستا بیان کرد: ما در فضایی قرار گرفتیم که نعمت ولایت بر ما ارزانی شده و در مملکتی هستیم که از ماذنه ­های آن نام امیرالمومنین علیهم اسلام(اشهد ان علی ولی الله) طنین انداز می­ شود و ما باید این نعمت را شاکر باشیم.

وی گفت: واقعه بزرگ غدیر خم سند ولایت و امامت مولای متقیان علی علیه السلام است و این واقعه از واقعه­ هایی است که شیعه و سنی روی آن اجماع و اتفاق نظر دارند و کسی پیدا نمی شود که آن را انکار کند.

اوستا در ادامه افزود: اینکه عده ای در تبیین مفهوم ولی در حدیث مشهور پیامبر پیامبراکرم صلی الله علیه و آل و سلم که فرمودند من کنت مولاه فهذا علیٌّ مولاه می­ گویند منظور پیامبر دوستی و مودت می باشد و نه ولایت و امامت ؛ حرفی بی منطق و بی اساس است و دلایل زیادی بر بی اساس بودن آن می باشد.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آل و سلم در خطبه ای که در این واقعه ایراد فرمودند ابتدا به سه موضوع وحدانیت ، ولایت و فضایل حضرت علی علیه السلام پرداختند و سپس ایشان را به عنوان ولیّ پس از خود برای امت معرفی کردند و مردم به مدت سه شبانه روز در آن مکان حضور داشتند و با مولا علی علیه السلام بیعت نمودند.

 در پایان این مراسم جشن،  یکی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام به مولودی خوانی در وصف امام علی علیه السلام و واقعه غدیر پرداخت.

ارسال نظرات