بر اساس آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۹۸ میلیون نفر، شمار جان باختگان به بیش از ۴ میلیون و دویست هزار نفر و تعداد بهبودیافتگان به بیش از ۱۷۸ میلیون نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۶۱۲۷۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

 به گزارش­ ­خبرگزاری بسیج،  بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۹۸۰۱۰۹۶۷ نفر، شمار جان باختگان به ۴۲۲۴۱۲۴ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۱۷۸۹۰۷۰۶۳ نفر افزایش یافته، همچنین وضعیت بیش از ۸۷ هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.

 


آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در جهان

ابتلای بیش از ۱۹۸ میلیون نفر به کرونا در جهان 

 

بستری بیش از ۱۴ میلیون بیمار کرونایی در جهان

ابتلای بیش از ۱۹۸ میلیون نفر به کرونا در جهان 

یازده کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا
تا این لحظه آمریکا با بیش از ۳۵ میلیون و ۶۸۸ هزار نفر، هند با ۳۱ میلیون و ۶۱۲ هزار، برزیل با ۱۹ میلیون و ۸۸۰ هزار، روسیه با ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۱۰۳ هزار، انگلیس با بیش از ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار، ترکیه با بیش از ۵ میلیون و ۷۰۴ هزار، آرژانتین با بیش از ۴ میلیون و ۹۱۹ هزار، کلمبیا با بیش از ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار، اسپانیا با بیش از ۴ میلیون و ۴۴۷ هزار‏، ایتالیا با ۴ میلیون ۳۴۳ هزار نفر به ترتیب در رده‌های اول تا یازدهم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.
 
ابتلای بیش از ۱۹۸ میلیون نفر به کرونا در جهان

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.
 
اگر چه ویروس کرونا برای نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، چین از آن پس، به لطف قرنطینه ها، نرم افزار‌های موبایل برای دنبال کردن جابجایی‌های یک فرد و قرنطینه‌های اجباری هنگام ورود به این کشور به میزان زیادی همه گیری را مهار کرده بود. زندگی از بهار ۲۰۲۰ در این کشور تقریبا به حالت عادی بازگشته و این کشور از ماه آوریل سال گذشته تنها دو مورد مرگ را گزارش کرده است.
ارسال نظرات