شاهرود_ اولین یادواره ۱۴۰ شهید سادات شرق استان سمنان در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۵۴
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
یادواره ۱۴۰ شهید سادات شاهرود برگزار شدبه گزارش خبرنگار بسیج، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته خادم الشهدا و مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان شاهرود، اولین یادواره ۱۴۰ شهید سادات شهرستان در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خانواده شهدا سادات و اقشار مختلف مردم و ایثارگران برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی از کارشناسان دینی و مشاور خانواده در سخنانی با بیان اینکه روز غدیر خم اعتبار شیعه است، اظهار کرد: اعتبار اسلام علی بن ابیطالب (ع) است.
وی افزود: امام راحل در کلامی شهدا را عارفانی دانسته که جاده عرفان را یک شبه طی می‌کنند.
موسوی با بیان اینکه غدیرخم سند شیعه است، گفت: ما با همه ادیان و مذاهب تعامل داریم، اما از سندمان که امامت است و عیدغدیر کوتاه نمی‌آییم
وی با اشاره به بخشی از خطبه غدیر، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس، ۲۲۰ هزار شهید دادیم و با خون شهدا ۱۷ هزار کیلومتر مربع را پس گرفتیم و وجب به وجب خاک ما خون شهید ریخته شده است.
این کارشناس دینی ادامه داد: امروز هزار کیلومتر در آن سوی مرز‌ها با دشمن جنگیدیم و سه هزار شهید تقدیم کردیم و این‌ها افتخارات ما هستند.
ایوب حسین پور پژوهشگر و راوی دفاع مقدس نیز در این یادواره با بیان اینکه شهدای شهرستان شاهرود و میامی ۸۰ نقطه نورانی در گلزار شهدا جای گرفتند، اظهار کرد: شهدای سادات ما ۱۴۰ شهید هستند که یک دهم شهدای سادات شهرستان را تشکیل می‌دهند که از نجف اشرف تا نقاط مختلف کشور و شرق استان مدفون هستند.
وی بر اینکه جای پژوهش برای شهدا با مختصات جغرافیایی شاهرود در دوران دفاع مقدس بسیار وجود دارد، تاکید کرد.
حجت الاسلام میرعلی اکبری در این مراسم به مولودی خوانی پرداخت و در پایان مسابقه‌ای نیز بین حضار برگزار شد.
در این برنامه قاری و ذاکر و مجری و سخنران از سادات بودند.
این مراسم به یاد شهدای سادات شهرستان شاهرود از جمله شهیدان سیدکمال و سیدجمال میری، سید محمود موسویان، سید حسین موسوی، سید حسین آقایان، سیدحمید آقایان، سید محمود سیداردکانی، سیدمحمدحسین دریایی، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی، سید مهدی میرکریمی، سیدحسین مریرکریمی و سید محمد ظمانی برپا گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها