خبرهای داغ:
به مناسبت عید غدیرخم بسیجیان پایگاه امام حسین (ع) اقدام به طبخ و توزیع 200 پرس غذای گرم بین نیازمندان کردند.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۶۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی طالب(ع) و جانشینی بر حقش بر پیامبر اسلام (ص)، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است که به عیدالاکبر در روایات از آن یاد شده است. در این عید مبارک به جز عیدی دادن سیدها که از قدیم رسم بوده، اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

در حاشیه این رزمایش مومنانه محمدرضا امامی فرمانده پایگاه امام حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. به گونه ای که امام صادق (ع) اصلاً این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و فضیلت اطعام در روز عید غدیر خم به خصوص در میان محرومان و نیازمندان، بسیجیان پایگاه امام حسین (ع) با همراهی خیرین اقدام به طبخ و توزیع 200 وعده غذای گرم در روز عید غدیر کردند.

فرمانده پایگاه امام حسین (ع) اذعان داشت: در راستای بزرگداشت دهه ولایت و امامت برنامه های متنوعی چون آذین بندی پایگاه، ویژه برنامه بزرگداشت شهدای مرصاد، جشن روز عید غدیر همراه با اطعام غدیریه به همت بسیجیان این پایگاه برگزار شد.

امامی در خاتمه گفت: ان شاءالله بتوانیم در سال های آتی با برگزاری برنامه های متنوع تر نقش بزرگتری در گسترش فرهنگ غدیر ایفا نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها