طی مراسمی درسپاه استان که بصورت گفتگوی تصویری در شهرستانهای استان هم برگزار شد از طلاب و روحانیون فعالین عرصه مبارزه با ویروس کرونا تجلیل شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۵۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک دهه ی ولایت و امامت ، عیدالله الاکبر را به حضار تبریک گفت.

 حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر به عظمت روز غدیر اشاره کرد و گفت:به فرموده پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم"روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است. روزی است که خدای متعال مرا مأمور کرد برادرم، علی بن بیطالب را چون نشانه ای بر امتم نصب کنم تا پس از من، با او راه را بیابند و روزی است که خداوند دین مرا کامل و نعمتش را بر امت تمام کرد و راضی شد که اسلام دین آنها باشد".

این مقام مسئول به احادیث حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد: آن امام همام فرمودند"عید غدیر، عید الله اکبر است؛ یعنی بزرگ ترین عید الهی است" و نیز فرمودند "عید غدیرخم از عید فطر، عید قربان، روز جمعه و روز عرفه نیز برتر است و روز غدیر، روز شریف و بزرگی است،  این روز، روز عید و شادی و سرور است".

کارشناس مسایل مذهبی، به فرمایش حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اشاره کردو گفت: حضرت امام رضا( علیه السلام در عظمت عید غدیر فرمودند"این روز، روز عید اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله وسلم است"."هرکس این روز را عید بگیرد، خداوند بر ثروتش بیفزاید و به مالش برکت دهد".

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به فداکاری علما، روحانیون و طلاب در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: این قشر اثر گذار جامعه در عرصه مبارزات با طاغوت، حضور در سالهای دفاع مقدس و خدمت رسانی به سیل زدگان ... کارنامه ای درخشان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با اشاره به شروع و انتشار ویروس منحوس کرونا و رعب و ترس حاکم بر جامعه در روزهای آغازین این بیماری، معیار عمل افراد مومن و انقلابی را خلوص و صداقت و پای در رکاب بودن آنها دانست و افزود: طلاب و روحانیون نیز هم پا با دیگر اقشار جامعه دراین مسیر گام های بلندی برداشتند و مدال افتخار خدمت رسانی در شرایط سخت را برگردن خود آویخت.

این مقام مسئول ادامه داد: همزمان با سراسر کشور طلاب و روحانیون استان چهارمحال وبختیاری هم با حضور فعال و مخلصانه دراین عرصه اقدامات ارزشمند و خداپسندانه را انجام دادند که قابل تقدیر و تجلیل است.

در آغاز این جلسه مسئول سازمان بسیج طلاب استان به بخشی از مأموریت های صورت گرفته توسط  طلاب و روحانیون بسیجی در شهرهای مختلف استان چهارمحال وبختیاری پیرامون مبارزه باویروس کرونا پرداخت و گزارش را ارائه کرد.

حجت الاسلام حمیدمحمدی افزود:قشر روحانیون و طلاب با لباس خدمت در عرصه های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی حضور فعال دارند و کماکان روحیه جهاد،خدمت ،ایثار و فداکاری در بین طلاب بسیجی و روحانیون موج می زند ،یک روز در زلزله، روزی دیگر در سیل و یک روز نیز در میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا این ایثار و فداکاری به منصه ظهور خواهد رسید و در آینده نیز با دستور ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، این قشر فداکار در هرجا و هر زمان آماده جانفشانی خواهند بود.

شایان ذکراست:مراسم تجلیل با حضور بیش از 50نفر از طلاب و روحانیون فعال در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا در امر تجهیز ،تغسیل،تکفین وتدفین اموات کرونایی، همچنین همراه بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان های هاجر سلام الله علیها شهرکرد،شهداء لردگان و فارسان و ولیعصر ارواحنافداه بروجن، کمک به کادر درمانی بیمارستان های سطح استان و در امر رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مومنانه حضور چشمگیر و خداپسندانه داشتند برگزارشد.

در این مراسم به صورت نمادین روحانیون و طلاب لوح تقدیر خود را از مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام دریافت کردند و دیگر عزیزان روحانی هم لوح تقدیر خود را از مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی دریافت کردند.

این مراسم بصورت گفتگوی تصویری توسط طلاب و روحانیون حاضر در دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی قابل دریافت بود.

ارسال نظرات