خبرهای داغ:
شاهرود_شورای اسلامی شهر شاهرود در نشست خبری بر خدمت صادقانه به مردم و اقدامات زیربنایی در شهر تاکید کردند و از رسانه ها خواستند نقش مهم خود در مطالبه گری از مسئولان را به خوبی انجام دهند.
کد خبر: ۹۳۶۱۷۱۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
تلاش در جهت خدمت به همه مردم شاهرود/شورای شهر در برابر همه ناملایمات ایستادبه گزارش خبرنگار بسیج، نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود در پایان دوره پنجم این شورا با اصحاب رسانه و مطبوعات در مجموعه باغ ایرانی برگزار شد.
سیدجواد بیطرف رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در این نشست با تشکر از همه اعضای شورای اسلامی و شهرداران از ابتدا تاکنون، با بیان اینکه یکی از کار‌های مهم این شورا توجه به شهرک‌های فدک و کوثر بوده که حتی از طرف استاندار مورد بازخواست قرار گرفته که چرا با اینکه هنوز این شهرک‌ها تحویل شهرداری نشده در آن خدمات شهری انجام می‌شود، افزود: ما در برابر همه این ناملایمات برای خدمت به مردم ایستادم.
رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه در دو سال اول در حوزه ورزش تجلیل از ورزشکاران انجام شد، گفت: الان نیز برای تجلیل از ورزشکاران آمده‌ایم و هدایا نیز تهیه شده، اما به خاطر کرونا نتوانستیم تاکنون انجام دهیم.
وی با اشاره به جسارت و پیگیری شهردار در مدت مسئولیت در این ۱۴ ماه افزود: احترام به زیر مجموعه و اختیار دادن به زیرمجموعه بسیار مهم است که وی انجام و توزیع عدالت پروژه‌ها در سطح شهر را پیگیری و تا حد توان اجرا کردند.
تعامل خوب دستگاه های اجرایی با شهرداری و شورای اسلامی شهر
تلاش در جهت خدمت به همه مردم شاهرود/شورای شهر در برابر همه ناملایمات ایستادبیطرف با بیان اینکه ارتش و مسکن و شهرسازی همکاری بسیار خوبی با مدیریت شهری در این دوره داشتند، تصریح کرد: با تصویب تغییر کاربری شهرک پردیس از باغات و فضای سبز به مسکونی، کار ما انجام و بقیه بر عهده ما نیست.
وی اتفاق جابه‌جایی شهرداری شاهرود به مکان جدید در مجموعه البرز شرقی و کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر را مهم عنوان کرد و گفت: با این اتفاق بار ترافیک کم و حوزه خدمت رسانی در شهرک‌های حومه شهرداری در مکان جدید بیشتر شد.
تغییر کاربری ساختمان شهرداری قبلی به فضای سبز
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره تغییر کاربری شهرداری قبلی، این مکان رسماً فضای سبز شد تا با ساختار ساختمان موزه این مجموعه طراحی و برای رویداد‌های فرهنگی اجتماعی استفاده شود.
بیطرف در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه رشد افراد با رشد دیگران محقق می‌شود، گفت:، اما در شاهرود برعکس است و نمی‌گذارند که افراد رشد کنند و برخی جایگاه شورا را بر نمی‌تابند و متاسفانه وحدت و همدلی کم شده که باید وحدت را تقویت و از سیاست زدگی خارج شد.
مسئولیت رسانه ها در قبال شهر
وی تاکید کرد: رسانه‌ها مسئولیت دارند و باید رسالت رسانه را انجام دهند و بزرگ‌تر‌های شاهرود که خیلی از آن‌ها شاهرود نیستند در این اوضاع نقش دارند چرا که قدرت را دوست دارند و این فساد قدرت، از فساد پول بیشتر است.
تلاش در جهت خدمت به همه مردم شاهرود/شورای شهر در برابر همه ناملایمات ایستادوحید الدین وحیدنیا نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این نشست با تاکید بر اینکه اگر ما موضوعی را به عنوان شورای اسلامی شهر مطالبه می‌کنیم شاید در محکمه به عنوان یک تخلف نباشد گفت:، اما ما وقتی احساس کنیم منافع شهر و شهروندان به خاطر می‌افتد قطعاً ورود پیدا می‌کنیم.
تلاش برای بهره مندی همه مردم شاهرود از امکانات شهری
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه سیاست گذاری ما فرمایشات مقام معظم رهبری در شورا و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود، افزود: اصل بهره‌مندی مردم از امکانات درست کار ما بود و تلاش کردیم که در شهرک‌ها و مناطق کمتر برخوردار انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم، دلگرمی برای بچه‌های فرهنگی باشیم و از آن‌ها حمایت کردیم، گفت: در این دوره تراز شهر و خواسته مردم را بالا بردیم و مدیران آینده باید تلاش کنند تا پیشرفت بیشتری در شهر انجام گردد.
اصل رضایتمندی مردم در تملک و بازگشایی معابر
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر شاهرود به تملک و بازگشایی محور‌های شاهرود در مدت دوره پنجم شورا اشاره کرد و افزود: در کمیسیون حقوقی سعی کردیم حق کسی تضییع نشود و تملک قهری نکردیم و با رضایت این اقدامات انجام شد.
وحیدنیا با تاکید بر رعایت اصل انصاف در نگرش و نگاه‌ها به دیگران، اظهار کرد: باید قضاوت صحیح انجام شود و در طول این چهار سال تلاش کردیم نقد پذیر و بین مردم باشیم.
تلاش در جهت خدمت به همه مردم شاهرود/شورای شهر در برابر همه ناملایمات ایستادافزایش ۶۰۰ برابری بودجه شهرداری شاهرود
سید مصطفی طباطبایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر شاهرود نیز با بیان اینکه از بودجه ۷۶ میلیاردی شروع کردیم تا به بودجه ۵۱۷ میلیارد تومانی رسیدیم و ۶۰۰ برابری داشتیم، گفت: در سال ۹۶، بودجه محقق شده شهرداری شاهرود ۷۶ میلیارد تومان و در سال ۹۷ به ۱۱۷ میلیارد تومان و سال ۹۸ به ۱۳۸ میلیارد تومان رسید.
وی اغنا سازی جامعه را کار رسانه عنوان کرد که باید در این راستا حرکت کند، اظهار کرد: ما در شرایط کرونایی در این ۱۴ ماه کار‌هایی همچون درآمدزایی از پسماند با ایجاد این چرخه، فعال کردن بازارچه سه راه کمربندی، ایجاد پارک‌های مختلف کوچک و بزرگ برای مردم احداث کردیم.
وجود ۷۰۰ هکتار زمین متروکه در شهر شاهرود
طباطبایی با اشاره به وجود ۷۰۰ هکتار زمین متروکه در شهر که چند هزار میلیارد تومان درآمد برای شهرداری است، بر توسعه و حرکت در شهرستان شاهرود تاکید کرد.
در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود به سوالات مختلف خبرنگاران در موضوعات مختلف شهری پاسخ و بر رعایت انصاف و عدالت در قضاوت تاکید کردند.
این نشست به عنوان آخرین نشست شورای اسلامی پنجم شهر شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها