خبرهای داغ:
منتخب ششمین دوره شورای شهر همدان:

توانایی فردی و مقبولیت اجتماعی از شاخصه‌های شهردار است

همدان-منتخب ششمین دوره شورای شهر همدان با اشاره به شاخصه‌های شهردار گفت: در این جامعه توانایی فردی و مقبولیت اجتماعی یک فرد بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۱۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
توانایی فردی و مقبولیت اجتماعی از شاخصه‌های شهردار استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید بادامی نجات در نشست تخصصی شاخصه‌های شهردار شهر همدان در تالار قرآن، اظهار داشت: با بومی بودن شهردار موافق هستم.

وی گفت: در دوره‌های قبل برنامه چشم‌انداز برای همدان نداشتیم، اما اکنون در فاز پنجم آن هستیم و یک چشم‌انداز ۲۰ ساله و چشم‌انداز هشت ساله داریم که بودجه‌های یک ساله ما براساس آن است و عمدتا برنامه‌ها باید بر این اساس باشد که درست انجام دهیم و اولویت‌بندی کنیم.

وی با اشاره به شاخصه‌های شهردار ابراز داشت: سوابق تحصیلی گاهی اوقات به تنهایی پاسخگو نیست در حال حاضر خیلی نمی‌توانیم به مدرک دانشگاهی تکیه کنیم، در این جامعه توانایی فردی و مقبولیت اجتماعی یک فرد بسیار مهم است.

بادامی‌نجات در خصوص سوابق کاری یک شخص گمنام عنوان کرد: یک فرد گمنام نمی‌تواند به عنوان شهردار انتخاب شود قبلا می‌توانست، ولی اکنون با آیین نامه جدید نمی‌تواند کار کند، ۹ سال سابقه مدیریتی برای شهر همدان و شهر‌های ۵۰۰ تا یک میلیون نفر جمعیت باید داشته باشد، این ۹ سال نشان می‌دهد که یک نفر در آن جایگاه چه اقداماتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۹ سال سابقه مدیریتی ملاک بسیار مهمی است، گفت: میزان تعاملات با دستگاه‌ها و دولت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بخش عمده‌ای از کار‌های شهرداری گره خورده با دولت که این ملاک است، سوابق عملکرد قبلی فرد که یکی از شاخصه‌های مهم شهردار است.

* شهردار باید برنامه محور و جامع‌نگر باشد

سعید حاجی‌بابایی از منتخبین ششمین دوره شورای شهر نیز اظهار داشت: بومی بودن اولویت و امتیاز است، اما غیربومی بودن خط قرمز نیست اگر شرایط به گونه‌ای باشد که یک فرد بومی ضعیف انتخاب کنیم، معتقد هستم یک غیربومی قوی به بومی ضعیف ارجحیت دارد.

وی در خصوص شاخصه‌های انتخاب شهردار گفت: شهردار باید برنامه محور و جامع‌نگر باشد و در رزومه او این دانش محور بودن طرح‌ها دیده شود.

حاجی‌بابایی ابراز داشت: پاک دستی شهردار بسیار بااهمیت است و تمام اعضای شورای شهر به این مسئله واقف هستند و بررسی و پیگیری خواهیم کرد و انضباط مالی هم بسیار مهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات