خبرهای داغ:
جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین،

طرح تعطیلی کامل کرونایی در حال بررسی است/رکورد بیماران بستری کرونایی در قزوین زده شد

حبیبی گفت: با توجه به نگرانی جدی از میزان ابتلا و فوتی، طرح تعطیلی کامل در حال بررسی می باشد.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۲۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: تخت های بیمارستانی استان در حال پر شدن است و تعداد بیماران کرونایی از نوع دلتا به سرعت روبه افزایش است.

وی گفت: از ابتدای حمله ویروس کرونا به کشور، در روز گذشته بیشترین آمار بستری در بیمارستان های استان ثبت شده است و حدود ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری می باشند.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونای استان قزوین گفت: متاسفانه رعایت پروتکل ها به پایین ترین حد خود و به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی افزود: سرعت ابتلا قابل کنترل نبوده، مگر اینکه به رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات توجه داشته باشیم.

حبیبی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان بشدت دچار خستگی شده اند، گفت: متاسفانه بیماری و نوع جدید کرونا، برخی از مسئولان درمان را نیز گرفتار کرده است.

وی اظهار داشت: اگرچه واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است اما صرفا واکسن کفایت نمی کند و کرونای دلتا به کودکان و بزرگسالان رحم نمی کند، حتی کسانی که دو مرحله واکسن را تزریق نموده اند نیز بشدت گرفتار شده اند.

حبیبی ضمن درخواست از مردم استان گفت: از حضور در پارک ها، پاساژها، بازار و باشگاه های ورزشی پرهیز کنند.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی بیان کرد: به ناچار قرنطینه خانگی در دستور کار قرار گرفته و چنانچه یک فرد در خانواده مبتلا گردد به سرعت و در کمتر از ساعت کل خانواده را گرفتار کرونا خواهد کرد.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونای استان قزوین با اشاره به اینکه متاسفانه میزان کشندگی ویروس جدید کرونای دلتا بسیار بالاست، گفت: تمام نقاط استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و هیچ گونه آثار کاهش مشاهده نمی شود.

حبیبی در پایان افزود: با توجه به نگرانی جدی از میزان ابتلا و فوتی، طرح تعطیلی کامل در حال بررسی می باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها