خبرهای داغ:
مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد

رونمایی از مجموعه شعر «رسم سرخ» در تویسرکان

همدان-مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: کتاب «رسم سرخ» در حوزه شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با محوریت «حاج قاسم سلیمانی» در تویسرکان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۳۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

رونمایی از مجموعه شعر «رسم سرخ» در تویسرکانمحمد برخوردار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص کتاب مجموعه شعر «رسم سرخ»، اظهار داشت: کتاب شعر «رسم سرخ» توسط رضا شاهی نویسنده، شاعر و ترانه سرای تویسرکانی سروده شده است.

وی با بیان اینکه این شاعر در خانواده‌ای متولد شد که هیچ پیشینه هنری و ادبیات نداشت، افزود: وی رفته رفته با شاعران ایران زمین از جمله حافظ، مولانا و سعدی آشنا و به شعر علاقمند شد و از ۱۹ سالگی سرودن شعر و ترانه را آغاز کرد.

مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: وی شعر و ترانه را با گذر زمان و با الهام گرفتن از شعرای معاصری همچون اخوان ثالث، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی و هوشنگ ابتهاج عرصه جدیدی از سرودن را تجربه کرد.

وی ابراز داشت: کتاب «رسم سرخ» در حوزه شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با محوریت «حاج قاسم سلیمانی» است که امروز در روستای حاجی آباد تویسرکان رونمایی می‌شود.

برخوردار خاطرنشان کرد: این کتاب توسط انتشارات حماسه ماندگار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امسال در ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این است که در تمام نقاط استان در بخش‌های مختلف حتی روستاها هم برای اسناد، مکتوبات و آثار دفاع مقدس ارزش قائل هستند و از این آثار رونمایی به عمل می‌آید.

مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: سخنران مراسم رونمایی حاج حسین بیات (وامق تویسرکانی) از شعرای برجسته تویسرکان، استاد محمود صلواتی از اساتید برجسته دانشگاه و حاج جلیل سوری از جانبازان دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات