زندگینامه سردار شهید «علی تیموری»، شهید شاخص تویسرکان

همدان-سردار شهید «علی تیموری» در سال ۱۳۴۰ در روستای بابا پیرعلی متولد شد و روز پنجم شهریور ماه ۱۳۶۰ در منطقه گیلانغرب به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۶۳۱۵۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
زندگینامه سردار شهید «علی تیموری»، شهید شاخص تویسرکانبه گزارش خبرگزاری بسیج، شهید علی تیموری در سال ۱۳۴۰ در روستای بابا پیرعلی چشم به جهان گشود. فضای خانوادگی‌اش به‌گونه‌ای بود که از همان ابتدا با قرآن و اهل بیت (س) مأنوس گردید. او تحصیلات ابتدایی‌اش را در روستای خود به پایان رسانید جهت ادامه تحصیل به تهران مهاجرت نمود.

دوران حضورش در تهران مصادف بود با جریانات انقلاب اسلامی و حرکت‌های مبارزاتی ملت علیه رژیم پوسیده شاهنشاهی. روح عدالت طلب شهید تیموری او را ترغیب به حضور در این سیل خروشان کرد، بر این اساس با پیوستن به نیرو‌های انقلاب، نقش قابل ملاحظه‌ای از خود در راه اسلام بر جای گذاشت.

بعد از استقرار نظام متعالی جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفته و به عضویت سپاه تهران درآمد او از آن پس بود که خود را در مقابل تقدیر جدیدی از حیات یافته و با عزیمت به کردستان، در مقابل ضد انقلابیون با تمام اراده ایستاد.

با آغاز تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به مرز‌های مقدس کشور، مشتاقانه، چون ققنوس رها خود را به آتش سپرده و در این راه به بذل جان و تن پرداخت. شهید علی تیموری، بعد از مدتی حضور در منطقه گیلانغرب در روز پنجم شهریور ماه ۱۳۶۰ در حالی که فرماندهی گروهی از رزمندگان را بر عهده داشت جامه سرخ شهادت بر تن کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار