خبرهای داغ:

خدمت به انقلاب وظیفه همه مسئولان است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه تلاش کنیم سرباز خوبی برای ولایت باشیم، گفت: خدمت به انقلاب و اسلام وظیفه همه مسئولان است.
کد خبر: ۹۳۶۳۳۶۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در جمع پاسداران سپاه ناحیه سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد اظهار داشت: هر فردی در هر پست و جایگاهی که قرار دارد باید به درستی به وظیفه‌اش عمل کند.

وی بیان کرد: مهم‌تر از پست و موقعیت شغلی وظیفه و رسالتی است که به عهده افراد گذاشته می‌شود؛ بنابراین افراد در هر شغلی باید اصل را بر عمل به وظیفه قرار دهند و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: انسان باید بتواند نفس خود را در قبال امور مادی و دنیوی مهار کند تا از مسیر و صراط مستقیم الهی گمراه نشود.

مطیعی عنوان کرد: انسان نفسی به نام اماره دارد که این نفس انسان را به طور دائم امر به بدی می‌کند که انسان می‌تواند با رعایت تقوای الهی نفس اماره خود را مهار کند.

وی افزود: نفس مُسَوَله غیر از نفس اماره است، نفس اماره را انسان مى‌شناسد اما انسان نفس مسوله را نمى‌شناسد، نفس مسوله انسان را به زشتى امر نمی‌کند بلکه اغوا مى‌کند و زشتى‌ها را خوب جلوه مى‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: نفس مُسَوَلِه تمام خصوصیات روانى هر کس را شناسایى مى‌کند، ولى مى‌داند هر کس از چه چیزهایى خوشش می‌آید، این نفس چون دشمن درونى ما است مى‌داند که هر شخص را از چه راهى باید به دام انداخت، بنابراین چیزى که ظاهرش همان است که ما مى‌پسندیم، رنگ و لعاب دین به آن مى‌دهد و همه سمومات را پشت آن رنگ و لعاب دینى پنهان مى‌کند و به صورت یک تابلو زرین درمى‌آورد. این کار نفس مسوله است.

مطیعی عنوان کرد: اینکه فردی در جایگاه بالایی قرار دارد و ما در فکر این هستیم که چگونه به او ضربه بزنیم تا جایگاهش را تخریب کنیم؛ این کاری است که نفس مسوله با انسان انجام می‌دهد بنابراین انسان باید بسیار بر نفس خود غلبه کند و اجازه ندهد از مسیر درست منحرف شود.

وی خطاب به پاسداران جمع حاضر گفت: شما پاسداران لباس مقدس خدمت به مردم را بر تن دارید و سرباز ولایت هستید و باید از این لباس و از رسالتی که بر عهده دارید؛ به درستی پاسداری و حراست کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار داشت: باید همگی تلاش کنیم سرباز خوبی برای ولایت و امام زمان (عج) باشیم و در خدمت انقلاب و اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

ضرورت تحقق منویات رهبری

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل راسخی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: همگی باید تلاش کنیم و هدفمان این باشد که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

وی عنوان کرد: سال‌ها در این مکان در محضر آیت‌الله شاهچراغی حاضر می‌شدیم و از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کردیم و از این پس نیز از رهنمودهای نماینده جدید ولی‌فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان حجت‌الاسلام مطیعی بهره‌مند خواهیم شد و امیدواریم بتوانیم در راستای انجام وظایفمان و در تحقق منویات رهبری به درستی عمل کنیم.

توجه به جوانان در گام دوم انقلاب

سرهنگ مرتضی عبداللهی فرمانده سپاه ناحیه سمنان نیز در این دیدار تأکید کرد: ما پاسدارن خودمان را سرباز ولایت و در استان نیز خود را سرباز سربازان ولایت می‌دانیم.

وی گفت: تمام تلاش ما در انجام مأموریت‌های مختلف این است که سرباز خوبی برای ولایت باشیم و در کنار این سربازی بتوانیم به بهترین شکل ممکن در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه سمنان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این بیانیه جوانان و استفاده از این ظرفیت عظیم و ثمربخش تأکید شده است.

عبداللهی ادامه داد: بسیج مجموعه‌ای از حضور بسیجیان جوان است که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و عملیاتی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار