عزاداران حسینی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اهتمام دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری مراسمات و آیین های مربوط به ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند الگویی مناسب برای برگزاری سایر اجتماعات و برنامه ها باشد.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۷۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

عزاداران حسینی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اهتمام دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت السلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در جلسه تشریح ویژه برنامه های دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی و تلفیق آنها با نحوه برگزاری برنامه های اجتماعی باید به رویه و الگویی فرهنگ ساز برای سایر اجتماعات باشد.

وی با توصیه به اینکه باید برنامه های ماه محرم با فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در فضای آزاد باشد، افزود: حفظ سلامت شهروندان و جامعه یک وظیفه خطیری است که باید به آن اهتمام داشته باشیم تا هیچ گزند و آسیبی متوجه مردم نشود.

حجت السلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: محرم ماهی ویژه و خاص است و با توجه به اینکه مکتب ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی است، باید شعائر و فرهنگ غنی عاشورا را حفظ و زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه ایلام را همگان به عنوان استان خادمان زائران اربعین می شناسند، تاکید کرد: باید فضاسازی شهری ایام محرم به طور جدی مورد توجه مردم و مسوولان دستگاه های مختلف قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دهه محرم فرصت مناسبی برای کمک های مؤمنانه است تا خیرین، نهادها و عامه مردم به یاری گروه های کم بضاعت و تهیدست بشتابند و از طرق مختلف نقدی و غیرنقدی از آنها حمایت کنند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات در جامعه پرهیز از گناهان و معاصی است، تاکید کرد: اهتمام همگانی نسبت به فریضه های واجب امر به معروف و نهی از منکر در تحقق و رفع مسائل و مشکلات جامعه نقش به سزایی دارد.

عزاداران حسینی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اهتمام دارند

هشتک هایی با محتوای احیای امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی ایلام شکل گرفته است

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: در دهه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به اهمیت لزوم اجرای این ۲ فریضه مهم و واجب الهی و به منظور همگانی کردن آن، هشتک های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با عناوین "بی تفاوت نباشیم، همه مسوولیم" در بستر فضای مجازی شکل گرفته است.

سردار جمال شاکرمی افزود: برنامه های دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سه بخش شیوه نامه های بزرگداشت این دهه، اهداف و رویکردهای کلی آن و زمانبندی اجرای برنامه ها تدوین شده است.

وی اظهار داشت: تبیین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح با استفاده از فضای معنوی و حماسی ایام محرم، ظرفیت رسانه ها، فضا های مجازی، سخنرانان و صاحبان تریبون باید صورت بگیرد.

شاکرمی ادامه داد: ایجاد ارتباط موثر با شهروندان و اقشار مختلف، نهادهای انقلابی و دستگاه ها در راستای اولویت بخشی به احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین برنامه ها و اهداف این دهه به شمار می رود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام تاکید کرد: فرهنگ سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق برگزاری جلسات، همایش ها و گردهمایی ها یا تولید محتوای برنامه های آموزشی و بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما و همچنین تبیین رویکردهای جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از ظرفیت رسانه ها در دستور کار ستاد قرار دارد.

وی امر به معروف و نهی از منکر یک واجب نجات دهنده و تعالی بخش برای جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: تقویت نگرش اقشار مختلف جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر  و نیز تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسوولیت پذیری اجتماعی مردم، و تبیین بیانات رهبر انقلاب درباره وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین رویکرد همگانی ستاد است.

شعار امسال ستاد دهه امر به معروف و نهی از منکر " قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسوولان پاسخگو" است.

در دهه ستاد احیا ۳۵ برنامه شامل ۱۴ برنامه استانی، چهار برنامه در معاونت اجتماعی و مطالبه گری، ۶ برنامه در معاونت رسانه و فرهنگ سازی و آموزش، ۱۱ برنامه در روابط عمومی، و یک برنامه علمی و آموزشی را پیش بینی کرده است.

۶۱ برنامه در نقاط مختلف استان ایلام در دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

ارسال نظرات