امام جمعه ایلام:

نماز جمعه محور وحدت و آگاهی بخشی در جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آگاهی بخشی، ایجاد همبستگی و وحدت آفرینی در جامعه اسلامی از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۵۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در همایش بزرگ دست اندرکاران قرارگاه فرهنگی نماز جمعه استان ایلام با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع) داشت: قیام برای دین، خدا و اسلام یکی دیگر از رمزهای ماندگاری نهضت عاشوراست و هر حرکتی که برای رضای خدا باشد ماندگار خواهد شد.

وی افزود: صحنه عاشورا بسیار زیباست، در زیارت عاشورا نیز مورد تاکید قرار گرفته است و از جلوه‌های زیبا در زیارت عاشورا این است اینقدر ما خودمان را به امام نزدیکی می‌بینیم که از خدا می‌خواهیم که ما را از کسانی قرار دهد که در رکاب امام رمان (عج)، خونخواه آن حضرت باشیم.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم نماز جمعه در آگاهی بخشی در جامعه بیان کرد: نماز جمعه ظرفیتی است که در اختیار داریم اما ناشناخته است، در نماز جمعه هم که توجه به دین انسان و بعد معنوی و هم توجه به بعد مادی انسان می‌شود، آیه‌های ۹ و ۱۰ سوره جمعه می‌فرماید که زمانی که صدای اذان را می‌شنوید، بشتابید و آنچه مربوط به امور دنیا می‌شود را رها کنید که به نفعتان است اگر بدانید.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: بعد از اقامه نماز جمعه انسان دنبال روزی است تا از فضل خدا بهره مند شود، فضل الهی فراتر از شایستگی‌های انسان است که خداوند به او توجه می‌کند، اگر هم دنبال فضل الهی هستید باز هم به یاد خدا باشید.

وی با تاکید بر اینکه سنگر نماز جمعه آگاهی بخش به جامعه است، یادآور شد: نماز جمعه، جایی است بصیرت و بینش دینی افراد را افزایش می‌دهد، اگر چنانچه هویت نماز جمعه با تحول آفرینی که دارد در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از جایگاه‌های است که متعلق به خداست، گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای تشکیل ستاد در راستای تکریم روز پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک حرکت خوب در استان آغاز کرد که قابل تقدیر است، بنای قوی نهاده شد که نیاز است استمرار داشته باشد.

در این همایش از فعالان ستادهای نماز جمعه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار