خبرهای داغ:
همدان- فرماندار ویژه ملایر از تخصیص بیش از ۳۱۴ میلیارد تومان بودجه برای ملایر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۵۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
تخصیص بیش از ۳۱۴ میلیارد تومان بودجه برای ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله ولدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه امسال این شهرستان از ۵۰ میلیارد به ۱۰۱ میلیارد تومان افزایش یافت که با اختصاص اعتبار از پنج منابع دیگر، این اعتبار به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: این اعتبارات شامل اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از طرف مجلس به نمایندگان ملایر،  ۳۳ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی، ۴.۵ میلیارد تومان از سرجمع تملک دارایی، ۲.۵ میلیارد تومان از محل ۲۷ صدم درصد سهم ورزش و ۱۳ میلیارد تومان از سرجمع توازن است.

فرماندار ویژ ملایر افزود: افزون بر این ۱۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی استانی به این شهرستان اختصاص یافت که در مجموع ۳۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۰ این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بنیاد مسکن اختصاص یافت که این رقم طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بی‌نظیر است و تاکنون اتفاق نیفتاده است.

ولدی با بیان اینکه این میزان اعتبار در ۷۳ روستای شهرستان هزینه خواهد شد، افزود: در این راستا بازنگری طرح هادی در ۲۲ روستا انجام، در ۲۶ روستا طرح هادی جدید اجرا و در ۲۵ روستا نیز مرحله اول و دوم طرح هادی تکمیل می‌شود.

وی گفت: در حوزه آب و فاضلاب روستایی و احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که در ۶۵ روستا طرح اجرا می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه وضعیت مجتمع‌های آبرسانی روستایی در ملایر مناسب نبود، ادامه داد: امسال برای احداث ۶ مجتمع آبرسانی زمان‌آباد، کریم‌آباد، انوج، مهرآباد و تکمیل سد کلان اعتبار اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای روستا‌ها یادآور شد: سال گذشته مجتمع آبرسانی علی‌آباد دمق به بهره‌برداری رسید و امسال نیز مجتمع سدکلان افتتاح خواهد شد.

ولدی همچنین از اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای فاضلاب شهر ملایر و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی آب شرب شهر ملایر از سد کلان خبر داد و گفت: در بودجه امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافت که از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک ولیعصر (عج) از محل محرومیت‌زدایی هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگی و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه جهاد کشاورزی برای شهرک گلخانه گنبد، طرح فراز و لایروبی قنوات اختصاص پیدا کرد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اختصاص ۱۳.۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ملایر و ۵ میلیارد تومان برای مجموعه تفریحی مینی‌ورلد گفت: در حوزه راهداری نیز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در حوزه طرح‌های ملی استانی شده نیز ۷.۵ میلیارد تومان برای طرح چهار خطه محور ملایر به آورزمان، ۴ میلیارد تومان برای استادیوم ۵ هزار نفری، ۹ میلیارد تومان به دانشگاه ملایر و ۶۰ میلیارد تومان برای راه آهن همدان- ملایر به این شهرستان اختصاص یافت.

ولدی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف به پیگیری و جذب اعتبارات سال‌جاری هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی در حوزه تامین مرغ، سیمان و کالا‌های اساسی، اظهار داشت: برای رفع مشکلات موجود سه تیم را مشخص کردیم تا روزانه پیگیر این موضوع باشند و از صفر تا ۱۰۰ مشکل را رصد و رفع کنند.

فرماندار ویژه ملایر به فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان تاکید کرد: مراسم‌های عزاداری محرم فقط باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود و اهل تعارف و مماشات با کسی نیستیم، چراکه سلامت مردم خط قرمز ما است.

وی همچنین از  زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد و افزود: حضور خبرنگاران در تمام برنامه‌ها و مناسبت‌ها، نشان دهنده پا به کار بودن و مطالبه‌گری خبرنگاران است و این مطالبه‌گری باید در راستای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم باشد.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات