خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان همدان:

رویکرد جدید حوزه هنری راه‌اندازی مراکز رشد فرهنگ و ادبیات است

همدان-رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: رویکرد جدید ما راه‌اندازی مراکز رشد فرهنگ و ادبیات است تا هنرمندان در کنار آموزش هنر و ادبیات دست به آفرینش بزنند و منتهی به تولید اثر شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۱۵
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
رویکرد جدید حوزه هنری راه‌اندازی مراکز رشد فرهنگ و ادبیات استبه گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدباقر حسینی‌سیر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسالت خبرنگاری آگاهی‌بخشی به جامعه است و باید در این حوزه اثرگذار باشد، اظهار داشت: حوزه هنری استان همدان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص حوزه هنری استان همدان افزود: برگزاری کارگاه‌ها و اردو‌های عمومی و تخصصی از جمله این اقدامات بوده که بیش از ۴ هزار و ۶۴ مورد کارگاه‌های هفتگی، ماهنه و فصلی در رشته‌های داستان‌نویسی، شعر، عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، نمایش، موسیقی و... برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به تولید بیش از ۶۳۰ اثر ادبی و هنری عنوان کرد: این آثار شامل کتاب، آلبوم، اثر تجسمی، فصل‌نامه‌های تخصصی و... است.

وی از برگزاری ۳۱۴ دوره نمایشگاه خبر داد و افزود: برگزاری بیش از ۶۴۸ نشست و برنامه نیز از دیگر فعالیت‌های شاخص این حوزه است.

حسینی‌سیر با اشاره به آموزش بیش از ۱۷۳ هزار نفرساعت گفت: دانشنامه استان همدان از جمله آثار شاخص این حوزه است که در ۳۰۰ جلد پیش‌بینی شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ نیز ۱۴۲ اثر در مراحل مختلف منتشر شده است.

وی افزود: این ۱۴۲ اثر شامل ۱۲۸ کتاب و ۱۴ اثر هنری است که در مراحل مختلف هستند و ۳۵ اثر آن تا پایان سال گذشته به چاپ رسیده که ۲۷ مورد کتاب، پنج آلبوم موسیقی و سه فیلم مستند است.

رئیس حوزه هنری استان همدان عنوان کرد: آثار منتشره برای بهار و تابستان امسال نیز ۳۰ اثر شامل ۲۹ کتاب و یک فیلم مستند و برای پاییز و زمستان ۱۴۰۰ نیز ۳۰ کتاب است که در صورت تخصیص بودجه مورد نیاز منتشر می‌شود.

وی از پیش‌بینی انتشار ۴۶ اثر برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این آثار نیز شامل ۴۱ کتاب و پنج فیلم مستند است و در صورت تخصص بودجه انجام می‌شود.

حسینی‌سیر تصریح کرد: در بخش آفرینش‌های ادبی نیز ۱۲ جلد کتاب چاپ شده و ۶ جلد زیر چاپ بوده و مجموعه پنج جلدی داستان کودک با محوریت همدان آماده انتشار است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری نهاد مولف است و در این راستا استان همدان گام‌های موثری برداشته و به بخش تولید رسیده است، گفت: رویکرد جدید ما راه‌اندازی مراکز رشد فرهنگ و ادبیات است تا هنرمندان در کنار آموزش هنر و ادبیات دست به آفرینش بزنند و منتهی به تولید اثر شود.

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه بخش کودک و نوجوان نقطه مزیت استان است، تصریح کرد: کار در این حوزه کاری ماندگار است.

وی با بیان اینکه اولویت دوم ما نیز تاریخ و فرهنگ و تمدن است، افزود: با توجه به شیوع کرونا امسال چهار کارگاه برگزار کرده‌ایم که سه کارگاه به صورت مجازی و یک کارگاه نیز به صورت حضوری بوده است.

حسینی‌سیر با اشاره به پروژه بزرگ تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس گفت: در این زمینه ۱۱۰ جلد کتاب پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات