خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان خبر داد

«مجلس‌نامه غم» و «خس بی‌سر و پا» نامزد‌های نخستین دوره دوسالانه «کتاب عاشورا»

همدان- معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان گفت: «مجلس نامه غم» و «خس بی سرو پا» از تولیدات حوزه هنری استان همدان به نخستین دوره دوسالانه «کتاب عاشورا» راه یافتند.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۹۹
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
«مجلس نامه غم» و «خس بی سر و پا» نامزد‌های نخستین دوره دوسالانه «کتاب عاشورا»به گزارش خبرگزاری بسیج، تیمور آقامحمدی با بیان اینکه جایزه «دوسالانه عاشورا» جایزه‌ای غیر دولتی است، اظهار داشت: در این دوسالانه قرار است هر دو سال یکبار، کتاب‌هایی را که با مضامین عاشورایی، ادبیات و فرهنگ و آیین عاشورایی منتشر شده است، شناسایی و ارزیابی کند.

وی بابیان اینکه محمدرضا سنگری، مهدی امینی فروغی، اسماعیل امینی، عبدالحسین طالعی، جبار رحمانی، سعید طاووسی مسرور و مسلم نادعلی زاده هیئت داوران این جایزه را تشکیل می‌دهند، گفت: دبیرخانه دوسالانه «کتاب عاشورا» فهرست ۲۴ عنوان کتاب نامزد این جشنواره را اعلام کرد که «مجلس نامه غم» و «خس بی سرو پا» از تولیدات حوزه هنری همدان نیز در این فهرست قرار دارد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه کتاب «خس و بی سر و پا» نوشته حمید حسام است، گفت: این کتاب به خاطرات پیاده روی اربعین راوی می‌‎پردازد که چاپ اول آن در سال ۱۳۹۵ توسط حوزه هنری استان  همدان و چاپ دوم آن در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات سوره مهر انجام شده است.

وی کتاب «مجلس نامه غم» را از تولیدات دانشنامه استان همدان دانست و تصریح کرد: کتاب «مجلس نامه غم» حاصل پژوهش اسماعیل مجللی است که به تاریخ تعزیه در استان همدان می‌پردازد که در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار