خبرهای داغ:
همدان-مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: خبرنگاران جریان‌سازان فرهنگی و زبان گویای جامعه‌ای هستند که به خاطر رسالت خود همواره در کانون بحران‌های جامعه حضور دارند.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۰۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

خبرنگاران جریان‌سازان فرهنگی و زبان گویای جامعه هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، میثاق گودرزی در مراسمی که با حضور نویسندگان، پژوهشگران و خبرنگاران ادبیات پایداری در باغ موزه همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای مدافع حرم، شهید حججی و سرادر شهید حسین همدانی و تبریک هفته خبرنگار، اظهار داشت: روز خبرنگار را فرصتی ارزشمند و گرانبها می‌دانم برای پاسداشت مقام شامخ تمام انسان‌های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه، جان خود را نثار انقلاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه باور دارم خبرنگاران و نویسندگان به خصوص فعالان حوزه ادبیات پایداری تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند، افزود: خبرنگاران جریان‌سازان فرهنگی و زبان گویای جامعه‌ای هستند که به خاطر رسالت خود همواره در کانون بحران‌های جامعه حضور دارند و نقش سازنده‌ای را در تولید سرمایه‌های اجتماعی برعهده دارند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: اصحاب رسانه برای تهیه خوراک فکری سالم برای جامعه از جان خود مایه گذاشته و امروز بیش از هر زمان دیگری باید حواسمان به اثربخشی سلاح واژه‌ها و جادوی واژه‌هایی دلگرم کننده باشد، ادبیات آیینه اندیشه‌ها، عاطفه‌ها، خواسته‌ها، گرایش‌ها و آرمان‌های یک ملت است که در تاریخ جاودان می‌ماند.

وی با بیان اینکه رسالت ادبیات پایداری القای امید و ارج نهادن به ارزش‌های یک ملت، تکریم جان باختگان و آزادی است، ابراز داشت: دغدغه نویسندگان این آثار، نگرانی از بی‌هویتی نسلی است که فراموش می‌کنند که مکتب‌طلبی و رفاه جامعه، آنها را از آرمان‌های اصلی جامعه دور می دارد؛ بنابراین نویسنده این دوره تلاش می‌کند که روح بزرگ ملت آزاده‌اش برای مرزهای آتی تجسم و به تصویر بکشاند و پرواضح پیداست که سلامت فکری و فرهنگی هر قشر و جامعه مدیون همت و قلم فرسایی و تلاش شبانه‌روزی شما نویسندگان است.

گودرزی خطاب به نویسندگان گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند بر روی نویسندگانی که در این حوزه قلم می‌زنند و حین صحبت‌ها و سخنرانی‌هایشان تکرار می‌کنند و مکرراً پافشاری می‌کنند که نویسندگان در این حوزه بیشتر وارد شده و آن چیزی که جزء موارد جنگ است و برای اینکه در تاریخ ماندگار شود به رشته تحریر درآورده شود.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم به خواسته رهبری پاسخ مثبت دهیم که بتوانیم به تمام ابزار و سلاح‌های روز مجهز شویم، گفت: یکی از آن سلاح‌هایی که نویسندگان باید در این مسیر کسب کنند «مهارت آموزی» و استفاده از «اسناد» است و باور دارم که جنگ ابعاد و لایه‌های مختلفی داشت و متاسفانه خاطره‌گویی و روایت نمی‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با تأکید بر اینکه تقاضای من از نویسندگان این است که اگر می خواهید دستاورد ارزشمند شما در مجامع بین‌المللی مورد نظر واقع شود از اسناد حقوقی و تاریخی در این آثار خود استفاده کنید، گفت: شما نویسندگان اجازه ندهید حقایق در آثار ما تحریف شود یا خدای نخواسته ناقص وارد شود، نویسندگان با جامعیت بیشتری منابع مورد نقد را استفاده کنید و حتما در ارائه اسناد به راستی‌آزمایی مطلب پرداخته بعد از آن استفاده کنید.

وی با بیان اینکه ما در گام دوم انقلاب می‌توانیم دستاوردهای عظیمی برای جوانان بین المللی داشته باشیم، عنوان کرد: زمان آن رسیده است دستاوردهایی که داریم به عنوان داشته‌های ارزشمند خود می‌توانیم به جوامع دیگر صادر کنیم و بنابراین با یک هم فکری بین نویسندگان مختلف ما می‌توانیم به آرمان‌هایی که داریم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات