سعیـــد زعــفری
عــــکس / فیــــلم :

ضـــرورت حفــــظ فرهــــنگ دفاع مقــــدس و آزادگـــی

مسؤول کنگره بزرگداشت شهدای شمال‌غرب کشور گفت: حفظ یاد و خاطره قهرمانان ملی و آزادگان و فرهنگ دفاع مقدس بسیار لازم و ضروری بوده و هر زمانی که با توجه به این فرهنگ در عرصه‌ای قدم برداشته‌ایم، موفق بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۳۶
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

ضـــرورت حفــــظ فرهــــنگ دفاع مقــــدس و آزادگـــی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار غلام عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حفظ یاد و خاطره قهرمانان ملی و دفاع مقدس امری بسیار مهم بوده و هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین حادثه بعد از انقلاب است که باید گفتمان‌سازی در راستای ترویج این فرهنگ غنی در جامعه انجام گیرد و هر جا که با توجه به این فرهنگ حرکت کرده‌ایم، در کار خود موفق بوده‌ایم.

آزادگان و ایثارگران ذخایر انقلاب اسلامی‌اند

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس همانند یک گنجینه عظیم بوده و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «آزادگان و ایثارگران ذخایر انقلاب اسلامی‌اند» که حماسه دفاع مقدس را آفریدند و باید تمامی تلاش خود را به کار بندیم تا این فرهنگ عظیم به نسل‌های بعدی منتقل شود.

مسؤول کنگره بزرگداشت شهدای شمال‌غرب کشور بیان کرد: آزادگان در طول دفاع مقدس، انواع مجروحیت‌ها، جانبازی، مفقودی، حضور در جبهه‌های مختلف جنگی و سپس شکنجه‌های روحی و جسمی دشمنان را در دوران اسارت تجربه کرده و با عزمی راسخ پای آرمان و اعتقادات خود مقاومت کردند و ایدئولوژی، دین و مرام خود را به هیچ بهایی نفروخته و آن‌ را حفظ کردند‌.

کریمیان تصریح کرد: آزادگان در طول اسارت خود هیج‌گاه روحیه خودباوری و خداباوری را از دست ندادند و در حالی‌که جسمشان اسیر بود، اما با روشنگری، معنویت و اتصال به خدا روحی آزاد داشتند و توانستند با این روحیه دشمنان را مایوس کنند.

حفظ روحیه و استقامت آزادگان با برگزاری برنامه‌های مختلف

وی تصریح کرد: همچنین در دوران اسارت با سازماندهی و ایجاد تشکل‌های مختلف به دور از چشم دشمن برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، ورزشی و اعتفادی انجام می‌دادند و در سایه ایجاد این تشکل‌ها به مشکلات جاری آزادگان در دوران اسارت رسیدگی می‌شد که سبب روحیه بالای آزادگان برای استقامت در برابر دشمنان و شکنجه‌های آنان می‌شد.

مسؤول کنگره بزرگداشت شهدای شمال‌غرب کشور تشریح کرد: با این سازماند‌هی‌های بی‌نظیر حتی علی‌رغم فشارهای دشمن، ایام‌الله گرامی‌ داشته می‌شد و این اتحاد، همدلی و مقاومت سبب شد تا آزادگان از اعتقادات و عشق به وطن خود دست نکشند و حتی منافقینی که بارها به دنبال مقاصد شوم خود با وعده‌ آزادی بودند، در برابر مقاومت و عزم و اراده راسخ آزادگان مایوس شدند. 

وی ادامه داد: حفظ فرهنگ دفاع مقدس و اسارت لازم و ضروری است و باید از هر تریبونی در راستای ترویج آن در جامعه و انتقال به نسل آینده بهره برد.

ضـــرورت حفــــظ فرهــــنگ دفاع مقــــدس و آزادگـــی

 شرایط فیزیکی اردوگا‌ه‌ها چنان بود که ادامه حیات در آنجا راب سیار سخت می‌کرد

کریمیان عنوان کرد: شرایط فیزیکی اردوگا‌ه‌ها چنان بود که ادامه حیات در آنجا را بسیار سخت می‌کرد اما رزمندگان اسلام و آزادگان، با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت و روحیه انقلابی‌گری و دستان خالی توانستند دوران اسارت را پشت سر گذاشته و موجب یاس و ناامیدی دشمنان از تسلیم شدن در برابر آنان گشتند.

مسؤول کنگره بزرگداشت شهدای شمال‌غرب کشور تاکید کرد: آزادگان در طول دوران دفاع مقدس و اسارت با عزت و آگاهی و اطلاع از وضعیت دشمن و نیروهای خودی وارد میدان نبرد شده و در دوران اسارت نیز قطره‌ای بسیار کوچک از مظلومیت امام‌حسین(ع) را تجربه کردند.

برگزاری همایش آزادگان در تمامی شهرستان‌های اردبیل

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: برنامه‌های متنوعی در استان اردبیل برگزار خواهد شد و برگزاری همایش آزادگان با رعایت کامل ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی از جمله این برنامه‌ها بوده که همزمان با شهرستان اردبیل در سایر شهرستا‌ن‌ها نیز برگزار خواهد شد.

کریمیان گفت: پیش از این این همایش به صورت تجمیع در مرکز استان برگزار می‌شد که به دلیل شرایط کرونایی امسال در هر شهرستان به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

ضـــرورت حفــــظ فرهــــنگ دفاع مقــــدس و آزادگـــی

برگزاری ۳۱ عنوان برنامه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن

علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی، اکثر برنامه‌هایی که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن برگزار خواهد شد به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد و ۳۱ عنوان برنامه برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های این ایام از ۱۹ مرداد ماه آغاز شده و برگزاری میزگرد خاطره‌گویی آزادگان در ۵ مرحله، آماده‌سازی کتاب خاطرات همسر شهید، نشست صمیمی آزادگان با اصحاب رسانه، نشست مشترک آزادگان فعال فرهنگی با اساتید و رونمایی از کتاب سرگذشت اسیر جوان از جمله برنامه‌های مدنظر است.

واحد تشریح کرد: پخش کتاب‌های صوتی با موضوع آزادگی و معرفی شهدای آزاده از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

ضـــرورت حفــــظ فرهــــنگ دفاع مقــــدس و آزادگـــی

پایبندی به اعتقادات و امر رهبری از ویژگی‌های آزادگان است

یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در این جلسه بیان کرد: روحیه بالا، پایبندی به مرام و اعتقادات، ولایت و امر رهبری و هم‌چنین ایثارگری‌ها از ویژگی‌های اصلی اسرای ایرانی بوده که به سبب این اعتقادات توانستند در طول اسارت همواره دشمنان را مایوس کنند.

وی گفت: امروزه استمرار راه آزادگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار مهم و ضروری است و باید تمام تلاش خود را در این خصوص به کار بندیم تا هم‌چنان این فرهنگ غنی در جامعه ترویج شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار