خبرهای داغ:

اقامه نماز یکی از پیام های قیام عاشوراست

امام جماعت مسجد جامع سرخه گفت: اقامه نماز یکی از پیام های قیام عاشوراست به گونه ای که در بحبوحه ی جنگ ذکر خدا و یاد خدا از دل ها خالی نمی شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۷۳
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

به کزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین میرنیا در سپاه ناحیه سرخه با حضور نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

حجت الاسلام میرنیا در طلیعه ی کلام با اشاره به ابعاد وسیع حادثه کربلا اظهار کرد: عظمت واقعه کربلا به گونه ای است که دشمن در رسانه های خود هیچگاه اشاره به ابعاد وسیع حادثه کربلا نکرده است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم حادثه کربلا بعد عبادی این اتفاق است، افزود: در شب عاشورا امام حسین (ع) و یارانش، قبل از جنگ به عبادت و راز و نیاز با خدا پرداختند و با خدای خود خلوت کردند و اینکه در بحبوحه ی جنگ ذکر خدا و یاد خدا از دل ها خالی نمی شد. حضرت یکی از پیام های عاشورا را اقامه نماز دانست.

امام جماعت مسجد جامع سرخه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند نماز نور چشم من است، بیان داشت: اگر تمام خوبی ها را انجام دهی ولی از نماز غافل شوی پشت در بهشت خواهی ماند. خداوند دو گروه؛ کسانی که به نماز اعتنا نمی کنند و کسانی که نماز را سبک می شمارند و  توجهی به آن ندارند، نفرین می کند.

میرنیا با اشاره به جایگاه و اهمیت خلوص در نماز عنوان کرد: عواملی چون به تاخیر انداختن وقت نماز، با عجله نماز خواندن و به معانی و مفاهیم نماز بی توجهی کردن و  با کسالت و بی حالی نماز خواندن از موارد سبک شمردن نماز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بلا هایی که با سبک شمردن نماز به آن دچار می شویم اثرات آن در دنیا وآخرت باقی می ماند، گفت: از اثرات سبک شمردن نماز می توان به مواردی چون کوتاهی عمر، بی برکتی رزق، کوری چشم، 4بی پاداش ماندن اعماال صالح، عدم استجابت دعاها و عدم بهره از صالحین اشاره کرد.

امام جماعت مسجد جامع سرخه  در ادامه با اشاره به بلا های زمان مرگ در اثر سبک شمردن نماز اذعان داشت: کسی که نماز را سبک می شمارد در زمان مرگ ذلیل از دنیا می رود، در حال گرسنگی و تشنگی از دنیا می رود، قبر را تنگ می کند، گرفتار ظلمت و تاریکی قبر می شود، محاسبه اعمال او سخت می شود و در صحرای محشر خار و ذلیل می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار