حجت الاسلام طباطبایی درپنجمین روز از مراسم عزاداری:

حضور در مجالس حسینی از مصادیق تباذل در ولایت است

امام جمعه بخش زارچ در جمع کارکنان ناحیه مرکزی یزد در پنجمین روز از مراسم عزاداری ماه محرم الحرم گفت: حضور در مجالس حسینی از مصادیق تباذل در ولایت است.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۵۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ امام جمعه بخش زارچ در جمع کارکنان ناحیه مرکزی یزد در پنجمین روز از مراسم عزاداری ماه محرم الحرام ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات وتسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری، حزن واندوه اهل بیت عصمت وطهارت گفت: با نگاهی با روایات واحادیث به انتظارات وتوقعات أئمه معصومین پی خواهیم برد؛ شناخت کامل انتظارات این بزرگواران، باعث می‌شود تا به خوبی به تکالیف و وظایف خود را انجام دهیم.
حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مومنین وشیعیان واقعی بیان داشت: از ویژگی‌های شیعیان واقعی این است که ایشان طبق حدیث شریف امام صادق (ع) (شیعتنا المتباذلون فی ولایتنا) هستند؛ متباذل بودن در ولایت أئمه، فقط هزینه کرد مالی نیست بلکه اهتمام ودغدغه حضور در مجالس امام حسین (ع) ودر هر موقعیت، وظیفه خود را انجام دادن از مصادیق بارز این حدیث می‌باشد.
وی در پایان تصریح نمود: برخی در طول تاریخ، از امکانات وآبروی خود مایه گذاردند وبه جایگاه‌های بالایی هم دست یافتند؛ در این مسیر مبارک هرچه جدیت بیشتری داشته باشیم به عنایات اهل بیت عزیزتر می‌شویم.
لازم به ذکر است این مراسم، صبح‌ها تا روز هشتم محرم وشب‌ها بعد از نماز مغرب وعشاء تا شب نهم محرم در محل ناحیه مرکزی یزد ادامه دارد.
ارسال نظرات