رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»

امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است

زنجان _ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، گفت: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشريت است.
کد خبر: ۹۳۶۵۶۴۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
حجت الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: قیام و حرکت امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام بود.
 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ
علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً، در شهادت حسین (ع) حرارت و گرمایی در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود»، اظهار داشت: محبت و عشق به امام حسین (ع) پس از گذشت سالیان سال هنوز در قلب عاشقان حسینی زنده و هرگز خاموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر شهادت امام حسین (ع) احیاء ارزش‌های دینی بوده، تصریح کرد: در طول تاریخ برای مومنان واقعی که دنبال حقایق و ارزش‌های دینی هستند این موضوع باعث تحولات فردی و اجتماعی فراوانی برای آن‌ها شده است.

حجت الاسلام ناصر گفت:: امام حسین (ع) مسیر شهادت را در مقابل تن ندادن به ذلت، خواری و بیعت نکردن با حکومت فاسد یزید که ادعای امیرالمومنینی داشت انتخاب کردند.

این مسئول ابراز کرد: امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری برای گریز از بیعت با یزید با شعار هیهات منا الذله به همراه اهل بیت خویشاوندان خود از مدینه خارج و به مکه حرکت کرد و پس از مدتی به درخواست کوفیان به کربلا سرزمین نینوا رفتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نوع نگاه، حرکت و شهادت امام حسین (ع) متفاوت‌تر از سایر ائمه معصومین (ع) است، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام همراه با اهل بیت و خویشاوندان وارد کربلا شدند در حالی که می‌دانستند که در سرزمین کربلا به شهادت می‌رسند و اهل بیت به اسارت در می‌آیند.

این مسئول با اشاره به معنای حدیث پیامبر اکرم (ص) «حسین منی و انا من حسین، حسین از من است و من از اویم»، خاطرنشان کرد: کافران پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به دشمنی با امامین برخاستند و جایگاه دین اسلام ضعیف شد و یاران امام حسن مجتبی (ع) ایشان را تنها گذاشتند و امام حسن مجتبی (ع) مجبور به صلح با معاویه شد و امام حسین (ع) با قیام و حرکت خود برای احیا و حفظ دین اسلام قیام کردند.

حجت الاسلام ناصر با اشاره به بیعت نکردن امام حسین (ع) با یزید پس از مرگ معاویه، افزود: پس از مرگ معاویه امام حسین (ع) بیعت با یزید را مشروع ندانست و و با او بیعت نکردند.

این مسئول با بیان اینکه خون سیدالشهدا موجب احیای دین اسلام شد، تاکید کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) کالبد و روح اسلام از بین رفت و خون امام حسین (ع) موجب احیای دین اسلام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به شعار حسین ثارالله، گفت:: ثارالله به این معناست که خون بهای امام حسین (ع) متعلق به خداست و ایشان در راه خدا، دین اسلام، شرک، گناه و ظلم جان خود و فرزندان را فدا کردند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) از لحظه حرکت تا ورود به سرزمین کربلا همه رفتار، حرکت و خطبه هایشان درسی برای همه عالم بشریت بود، تاکید کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است.

این مسئول در ادامه با اشاره به حدیث «سفینه الحسین اوسع و اسرع»، بیان کرد: کشتی نجات امام حسین (ع) بسیار وسیع و گسترده است فرهنگ و نهضت عاشورا و شخصیت ابا عبداللّه الحسین (ع) در جهت هدایت و نجات انسان هاست و همانطور که هر ساله در ماه محرم علاوه بر کشور ایران کشور‌های دیگر عزاداری امام حسین (ع) را برپا میکنند این خود نشان دهنده عظمت و بزرگی سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام ناصر تاکید کرد: دلیل ماندگاری نهضت عاشورا این است امام حسین (ع) با تمام دارایی خود و اهل بیت و طفل شیرخواره خود حضرت علی اصغر (ع) برای بقای دین اسلام برخاستند و به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان با بیان اینکه تا زمانی که اسلام زنده است نام امام حسین (ع) زنده خواهد بود، عنوان کرد:درس‌هایی که امام حسین (ع) به همه عالم بشریت داده است تا روز قیامت چراغ همه آزادی خواهان خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار