خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه تصریح کرد: لطف خداوند، پیام بنیان گذار جمهوری اسلامی، مقاومت مردم پاوه و حضور شهید چمران از عوامل مهم شکست حصر پاوه بودند.
کد خبر: ۹۳۶۵۶۹۰
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا قادری در مراسمی به مناسبت 26 مردادماه اظهار داشت: در ۴۲ سال پیش در پاوه حادثه عظیمی رخ داد که امروز به نام ۲۶ مرداد -سالروز شکست حصرپاوه- هر ساله از آن یاد می شود.

امام جمعه پاوه افزود: در ماه رمضان سال ۵۸ که همه مردم از نابودی یک نظام طاغوتی و به سر کار آمدن یک حکومت اسلامی خوشحال بودند جمعی از بازاریان پاوه در محکوم کردن یک حرکت ناپسند فردی منافق با یک خانم در ماه مبارک رمضان از میدان مولوی پاوه به میدان شهدا به راه افتادند و این تحصن در فرمانداری پاوه به مدت ۴ روز به طول انجامید.

وی گفت: به دنبال آن سه درخواست به دولت مرکزی داده شد: ۱- برقراری امنیت مرزها برای جلوگیری از ورود هرگونه افراد بعثی و یا افراد وابسته به طاغوت، ۲- برقراری امنیت در شهرستان و ۳- جلوگیری از فروش سلاح در میادین شهر پاوه که همزمان یک تحصن دیگری در قوری قلعه ضد تحصن پاوه انجام شد که جمعی از مردم استانهای مختلف که بنا به خبر روزنامه کیهان حدود ۱۲ هزار نفر در آن تحصن حضور داشتند شعار آنها علیه تحصن پاوه بود که جمعی مخلص و همراه با نظام جمهوری اسلامی به طرفداری از انقلاب در فرمانداری جمع شده بودند.

ماموستا قادری ادامه داد: در نهایت در شب ۲۲ مرداد حدود ۴۰ نفر به پاوه حمله کردند و فرمانده آنها در روستای دوریسان کشته شد و جنگ در شهرستان پاوه آغاز و از هر طرف به پاوه حمله کردند.

وی اضافه کرد: این جنگ تا شب ۲۶ مرداد که جمعه بود ادامه پیدا کرد و اقای طالقانی در نماز جمعه تهران به مدعیان دمکراسی حمله کرد و نهایتا در همین روز هم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران پیام تاریخی را صادر کرد و در روز بعد نیروهای کمکی چند فروند هواپیما و هلی کوپتر بر فراز پاوه حضور پیدا کردند و تا عصر روز شنبه این تیراندازی ها در شهرستان ادامه داشت.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: لطف خداوند، پیام بنیان گذار جمهوری اسلامی، مقاومت مردم پاوه و حضور شهید چمران به عنوان رابط این مردم و دفتر بنیان گذار حمهوری اسلامی از عوامل مهم شکست حصر پاوه بودند که هرساله به همین مناسبت گرامی داشت آن حادثه مراسم ۲۶ مرداد پاوه را برگزار کرده ایم و امسال نیز بدلیل شیوع کرونا نتوانستیم آن را برگزار کنیم و احتراما این جمع آمده ایم باهم برای این عزیزان فاتحه قرائت و یاد ۲۶ مرداد را در این حد گرامی بداریم.

وی خاطر نشان کرد: جمعی از نیروهای مهمان در این حادثه شهید شدند و ما نیز اجساد آنها را در این محل دفن کردیم و این شهدای عزیز در واقع مهمان ما هستند.

وی اظهار داشت: ما در آن روزهای حساس در مقابل دشمن ایستادیم و انتظار این بود که به این منطقه توجه بیشتر می کردند اما امروز بعد از ۴۲ سال کمتر به خواسته مردم ما توجه شده و حقیقتا مسئولین امر برای شهرستان پاوه به نسبت آن همه ایستادگی و مقاومت کمتر به خواسته مردم ما توجه شده است امیدواریم در دولت جناب آقای رئیسی به دیار ما توجه شود.

ماموستا قادری در پایان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسئولان محترم قضیه افغانستان هم برای ما شادی و هم برای ما باعث نگرانی است از این لحاظ که امریکا در افغانستان بعد از ۲۰ سال شکست خورد این جای شادی است و از طرف دیگر باید ناراحت باشیم احتمالا تندروی بار دیگر خود را در آینده نشان دهد که نیاز هست بیش از گذشته هوشیار باشیم.

ارسال نظرات