خبرهای داغ:
امام جمعه هشترود:

حضرت زینب(س) پیام کربلا را حین اسارت ابلاغ کرد

تبریز- امام جمعه هشترود گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) پیام کربلا و عاشورا به بلاد اسلامی و تاریخ را حین اسارت ابلاغ کردند.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۲۰
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسن جعفریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هشترود که در محوطه باز مسجد تاریخی جامع برگزار شد، افزود: حضرت زینت (س) به دنیا درس ایستادگی داد و همواره از وفاع کرد.

وی به خطبه‌های روشنگرانه امام سجاد (ع) نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و این عزاداری‌ها میراث ارزشمند این امام بزرگوار است.

حجت الاسلام جعفریان با بیان اینکه مردم هشترود امسال نیز شور حسینی را همراه با شعور حسینی به معرض نمایش گذاشتند، بیان کرد: آنان ثابت کردند که نام و یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش و حادثه عاشورا به هیچ وجه از یادها نخواهد رفت و هر سال هم پررنگ‌تر خواهد شد.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد، تصریح کرد: مساجد پیشران فرهنگ اسلامی در جامعه اسلامی است و باید تمام فعالیت‌های مسلمانان با محوریت مسجد شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام جعفریان از دولت جدید هم خواست تا علاه بر مسایل اقتصادی و سیاسی به مساجد نیز در زمره مباحث فرهنگی توجه ویژه داشته باشد و مساجد به محور فعالیت جوانان در گام دوم انقلاب تبدیل شود.

خطیب جمعه هشترود روز پزشک را هم به تمام پزشکان تبریک گفت و از زحمت‌ها و تلاش‌های آنان در ارائه خدمات به بیماران کرونایی قدردانی کرد.

وی به شکل‌گیری دولت جدید در افغانستان نیز اشاره و بیان کرد: طالبان امروز متوجه شده که نباید وحشیگری کند و با رویکرد جدید به عرصه آمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها