خبرهای داغ:

یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود

ریئس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: امام حسین (ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با ماه محرم مراسم روضه خوانی با مداحی زیاری مداح اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند ریئس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با محوریت قیام امام حسین (ع) برگزار شد.

همچنین این برنامه با تلاوت قرآن در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در این جمع ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: نخستین هدف امام حسین (ع) از قیام اصلاح امت بود. امام حسین (ع) در وصیتنامه‌ای کوتاه، اما بسیار پرمحتوا به برادرش محمد حنفیّه می‌نویسد:" من از سر هوا و هوس قیام نکردم و قصد افساد و ظلم به دیگران هم ندارم، (و در پی پست و مقام و مال دنیا هم نیستم) بلکه به منظور اصلاح امت جدّم قیام کرده‌ام."

او افزود: دومین هدف امام (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. این هدف، هم در کلمات امام حسین (ع) آمده است و هم اصحاب آن حضرت به آن اشاره کرده‌اند و هم پیروان او و شیفتگان حضرتش در زیارتنامه‌ها آن را زمزمه می‌کنند. امام حسین (ع) در وصیت نامه‌اش خطاب به محمد حنفیّه فرمود: «هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است.» درزیارتنامه‌های مربوط به امام حسین (ع) از جمله زیارت وارث می خوانیم : «شهادت می‌دهم که تو امام حسین (ع) نماز را بپا داشتی، و زکات را پرداختی و امر به معروف و نهی ازمنکر کردی و تا هنگام شهادت از خدا و رسولش اطاعت کردی.»

ریئس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود، گفت: امام حسین (ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد؛ هر چند که می دانست در پایان شهید می شود. در جمله‌ای از آن حضرت می‌خوانیم: «بار خدایا! تو خوب می دانی که انقلاب و نهضت من به خاطر حکومت و سلطنت بر مردم و دستیابی به زرق و برق دنیا نبوده بلکه هدف من از حکومت، ارائه معالم و نشانه‌های دینت به مردم، و اصلاح بلاد و شهرها و ایجاد امنیت برای بندگانت و عمل به فرایض و سنت ها و احکام توست.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها