رواج امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام عاشورا بود

طلبه حوزوی گفت: یکی از اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای بود که این امور در آن رنگ باخته بودند
کد خبر: ۹۳۶۶۰۴۰
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با ماه محرم و در روز عاشورا جلسه سخنرانی ویژه بسیجیان پایگاه حضرت معصومه (س) با سخنرانی فاطمه اسیری طلبه حوزوی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

فاطمه اسیری در جمع بسیجیان با محوریت قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: نخستین انگیزه امام از قیام؛ انگیزه دینی بود، یعنی اقامه دین، حفظ دین، که حفظ آن در رأس همه امور است. حضرت علی (ع) می فرماید: «دِینُکُمْ، دِینُکُمْ فَاِنَّ السَّیِئَةَ فِیهِخَیْرٌ مِنَ الْحَسَنَةِ فِی غَیْرِهِ؛ مردم مواظب باشید دینتان و آیین تان را حفظ کنید بدرستی که گناه در عالَم دینداری بهتر از نیکی در عالَم بی دینی است.»

او افزود: احیای سنت پیامبر(ص) بود. امام حسین (ع) در نامه‌ای به جمعی از بزرگان بصره، هدف از قیام بر ضد حکومت یزید را احیای سنت پیامبر (ص) بیان می‌فرماید: «و أنا اَدْعُوکُمْ إلی کتابِ اللهِ و سُنَّةِ نَبِیِّهَِ (ص) فَإنَّ السُّنَّةَ قَدْ أمِیتَتْ؛ من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش فرا می‌خوانم؛ چرا که (این گروه) سنت پیامبر (ص) را از بین برده‌اند».

طلبه حوزوی با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای بود که این امور در آن رنگ باخته بودند، بیان داشت: امام باید از طریقی اصلاحاتی را در جامعه ی رسول الله (ص) پیاده می کردند که با رحلت ایشان طی چندین سال از بین رفته و یا کم اهمیت جلوه می کرد. شهادت امام و یارانشان در حادثه ی عاشورا تنها راهی بود که امام می توانست این امور را بازسازی و احیا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار