خبرهای داغ:
امام جمعه شهر شال؛

هدف تشکیل حکومت عدل، جهاد با نفس است

حجت الاسلام موسوی شالی گفت: پس از دوران ظهور فقط یک دغدغه مهم می ماند که علت تشکیل این حکومت بشمار می آید و آن دغدغه جهاد با نفس است.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۰۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام موسوی شالی، امام جمعه شهر شال به مناسبت ایام سگواری اباعبدالله الحسین(ع) در شب شهادت زین العابدین، امام سجاد(ع) در مسجد امام خمینی غیاث آباد و به همت بسیجیان حوزه نبی اکرم(ص) برگزار شد اظهار کرد: قرآن سرچشمه معارف عمیق الهی و انسانی است. قران همانطور که می فرماید: اقیموا صلاه (نماز را به پا دارید) میفرماید؛ لقد خلقنا الانسان فی کبد( ما انسان را در رنج آفریدیم). ارتباطی ندارد حاکمان عادل در مسند حکومت بنشینند یا حاکمان فاسد سکان داردحکومت باشند.

حجت الاسلام موسوی شالی با اشاره به سوالی درباره شیوه برخورد با حاکمان فاسد تصریح کرد: هر قشری در جامعه در مقابل این جریان وظیفه ای دارد. دستگاه قضا یک وظیفه دارد. شهروندان وظیفه خاص خود را دارند و به این ترتیب هر قشری باید با وظیفه خود در قبال حاکمان فاسد آشنا باشد.

وی در ادامه افزود: این قاعده قرآنی فراتر از این بحث ها است. فرقی ندارد حکومت اسلامی است یا طاغوتی، در ایران و یا خارج از کشور زندگی می کنیم، طبقه فقیر هستیم یا ثروتمند، دانشمندیم یا کم سواد و در هر مسند و جایگاهی در جامعه هستیم. به فرموده قرآن انسان در رنج آفریده شده است.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: در حکومت حضرت حجت(عج) حکومت عدالت گستر در دنیا ایجاد می شود و هر کسی به حق خود خواهد رسید. در روایات آمده است در زمان ظهور امنیت چنان برپا خواهد شد که زنی از شرق به غرب عالم بدون کوچکترین بی احترامی تعرضی می تواند مسافرت کند. کشور دانمارک و سوئد را اکنون به علت از بین بردن مساله فقر با درصد بالا در جامعه خود الگوی جوانان ما قرار دادند. آمریکا در مقابل قله های ثروت دره های فقر هم دارد و سالیانه تعدادی از مردم آمریکا در اثر بی خانمان بودن در سرما و گرما می میرند.

حجت الاسلام موسوی شالی یادآور شد: در مقابل، در کشور دانمارک بالاترین آمار آزار به جنس زن وجود دارد. در زمان حکومت عدل امام زمان به هیچ زنی تعدی نمی شود. فقیری پیدا نمی شود که بخواهیم به او زکات پرداخت کنیم. ولی در دوران حکومت امام زمان(عج) رنج انسانها آغاز می شود. کسی که  بتواند بر هوای نفس خود غلبه کند، شدید تر، سخت تر و دشوارتر و پر رنج تر و پر مشقت تر از این است که مثلا بخواهد شهری را به تنهایی فتح کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به عمده مشغولیات مردم در زمان حکومت امام زمان(عج) گفت: بعد از نبرد جهانی و نابودی کامل جبهه کفر و باطل، یاران امام زمان مدتها نمی توانند لباس رزم از تن بیرون کنند و برای تحقق حکومت عدالت گستر مجاهدت شبانه روزی دارند. بعد از ایجاد حکومت وعده داده شده، مردم دغدغه مسائل اقتصادی، ازدواج فرزند، شغل، مسائل اجتماعی و حقوقی ندارند.

حجت الاسلام موسوی شالی تصریح کرد: فقط یک دغدغه مهم می ماند که علت تشکیل این حکومت بشمار می آید که آن دغدغه جهاد با نفس است که پیامبر اکرم(ص) آن را جهاد اکبر معرفی می کند. در مقابل جنگ نظامی است که به جهاد اصغر معروف است.در آن عصر کلیه انسانها علت واقعی خلقت خود را در می یابند. البته اکنون خواص و علما به این درک رسیده اند و در حال خود سازی و تزکیه نفس هستند.

وی در ادامه افزود: از علائم فرد ریاکار این است که دوست دارد از او تعریف شود.شاگردان آیت الله قاضی گفتند ما حاضریم عبادات ۵۰ ساله خود را با ثواب دو رکعت نماز بسیجیانی که آیت الله خمینی تربیت کرده عوض کنیم.امام چه کرد؟!

حجت الاسلام موسوی شالی بیان کرد: به گفته علمای اخلاق، نفس استاد و حضور در محضر استاد در درک و فهم دقیق علم بسیار موثر است. نفس استاد قاضی پرورش دهنده شاگردانی در تراز آیت الله بحجت، و دیگر علمای تراز اول اسلام بوده است. امام خمینی(ره) حتی نفس این عالم بزرگ را درک نکرده است.

وی تصریح کرد: جهاد با نفس سخت است اما خداوند راه رسیدن به آن را در مقابل ما گذاشته است تا بتوانیم این راه را هموار کنیم. راه سختی است اما غیر ممکن نیست. بعد از رحلت شیخ انصاری، مردم نجف در خانه میرزا حبیب الله رشتی جمع شدند و از او خواستند زعیم شیعه در نجف شود.ولی او موافقت نکرد و میرزای شیرازی را به سبب داشتن علم سرشار به عنوان زعیم شیعه در  زمان خود معرفی کرد.

موسوی شالی افزود: از خصوصیات فرد با تقوا این است که اگر مسئولیتی به فرد پیشنهاد دادند که در توان او نیست، تصدی آن مسئولیت را نمی پذیرد.آیا ما این هنر را داریم و نفس خود را در این مسیر تقویت کردیم؟ یکی از این راه ها شناخت حقیقت و واقعیت دنیاست. اگر این رنج را تحمل نکنیم باید رنج های بی حاصل دنیایی مانند حسادت، حسرت زندگی دیگران را تحمل کنیم.

هنر مومن از لحاظ مادی نگاه به زیر دست خود و از لحاظ معنوی نگاه به بالا دست خود و علما است.ولدین باید فرزندان خود را با رنج و واقعیت دنیا و افزایش ظرفیت خود آشنا کنند ولی انها را رنج ندهند. این از ویژگی سربازان امام زمان است.
 
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار