عزاداری عاشقان حسینی در سراوان

سراوان/ با همت معاونت اجتماعی سپاه شهرستان سراوان آیین عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) به صورت محدود و در فضای باز در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۵۲
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

شیفتگان و محبان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  در مراسمات عزاداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

در شهرستان سراوان نیز عزای حسینی با حضور هیئت های مذهبی و در فضای باز و عمل به دستورات ستاد مقابله با ویروس کرونا برگزار شد تا باز دیگر شور حسینی همراه با شعور حسینی باشد.

سالهاست که مسلمانان جهان در دهم ماه محرم به عشق امام حسین(ع) و یاران باوفایش سیاه پوش می شوند و در غم از دست دادن آنها به سوگ نشسته و اشک ماتم می ریزند اما امسال همانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، مراسمات سوگواری محدود و دسته روی به دلیل صیانت از سلامت شهروندان ممنوع شده است.

اما برگزاری آیین عزاداری عاشورای حسینی با همت معاونت اجتماعی سپاه شهرستان سراوان به صورت محدود و در فضای باز امکان پذیر شده لذا عزاداران حسینی با حضور در میدان شهدای گمنام سراوان مقابل مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اجتماع کرده و به سوگواری پرداختند.

مردم مومن و متدین سراوان و دلدادگان اهل بیت (ع) در شرقی ترین نقطه کشور بار دیگر نشان دادند که داغ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در دشت نینوا سرد شدنی نیست و نشان دادند که درس فداکاری، ولایت مداری، ایثار و از خودگذشتی همواره در اذهان و قلوب شیفتگان سید الشهدا (ع) زنده است.

همچنین در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی چای، شربت و دیگر نذورات به صورت غیر بسته بندی و سر باز ممنوع به همین جهت ایستگاه های سلامت در حاشیه اجتماع عاشوراییان دایر و اقدام به توزیع پک های بهداشتی و تب سنجی عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کردند.

لازم به ذکر است نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین (ع) در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) اقامه خواهد شد.

ارسال نظرات