رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

اشتغال ۵۱ درصد از زندانیان آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۵۱ درصد از زندانیان این استان در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۹۳۶۶۸۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، خلیل اللهی افزود: ۵۱ درصد از زندانیان در حوزه‌هایی مانند قالیبافی، کفاشی، تولیدات چرم و صنایع چوبی و آهنی فعالیت دارند و اداره کل زندان‌های استان آذربایجان شرقی دستمزد به کارگران این بخش پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش برای اشتغال داخل زندان یکی از راهبرد‌ها و اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی در آذربایجان شرقی است گفت: یکی از چالش‌های مهم این موضوع  مربوط به کمبود فضای فیزیکی داخل زندان‌ها دانست.

خلیل اللهی اظهار کرد: به دلیل مشکلات مربوط به فضای فیزیکی برای ایجاد و تجهیز کارگاه‌های مختلف، هم اکنون بسیاری از کارگاه‌های فعال به خارج از محل زندان‌ها منتقل شده اند.

رئیس کل دادگستری استان از خیران و حامیان زندانیان درخواست کرد تا با مساعدت‌های مالی خود، دادگستری آذربایجان شرقی و اداره کل زندان‌های استان را برای ساخت و تجهیز کارگاه‌های مختلف همراهی و یاری کنند چرا که با ایجاد کارگاه‌ها و اشتغال زندانیان می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های زندانیان را رفع کرد.

وی از اجرای طرح شفای قرآنی در زندان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این طرح از سال‌ها قبل در زندان‌های استان آغاز شده است و جزو استان‌های پیشرو در این زمینه در سطح کشور هستیم و در قالب این طرح، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان موفق شده اند از یک جزء تا کل قرآن کریم را حفظ کنند که دستاورد خوبی به شمار می‌آید.

خلیل اللهی با بیان اینکه پارسال ۲۸۵ نفر از زندانیان استان به دلیل فعالیت‌های ممتاز فرهنگی و قرآنی آزاد شدند و یا مدت حبس آن‌ها کاهش پیدا کرد افزود: آموزش‌های قرآنی داخل زندان‌ها در کاهش مراجعات بعدی مجرمان به داخل زندان‌ها بسیار موثر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار