زاهدان/ مسؤل بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به کشت محصولات مزیت دار و دارای ارزش افزوده بیشتر از قبیل میوه‌های گرمسیری و محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۶۶۹۰۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، جلسه قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی و ستاد رفع محدودیت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مسؤل بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان در این جلسه  اظهار کرد: عدم تامین آب لازم برای کشاورزان،‌ مشکلات تامین نهاده ها از جمله کود برای کشاورزان خصوصا در فصل کاشت و داشت، تجزیه خاک، خطر تخریب باغات بر اثر خشک سالی، ضعف در مکانیزاسیون و حمل و نقل از جمله مشکلات کشاورزان در سال گذشته بود.

ساسان سالاری ادامه داد: همچنین با توجه به ادامه روند تنش آبی استان، راهکارهای لازم برای حمایت از کشاورزان و برنامه ریزی برای جلوگیری از متضرر شدن آنان باید در دستور کار باشد.

این مسؤل بیان کرد: توجه به کشت محصولات مزیت دار و دارای ارزش افزوده بیشتر از قبیل میوه های گرمسیری و محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: افزایش بهره‌وری و بکارگیری دانش و استفاده از فارغ‌التحصیلان کشاورزی خصوصا در محصولات استراتژیک، و با توجه به حرکت با شتاب شورای آب در استان برنامه ریزی پرورش ماهی‌های شورآبی در استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

سالاری افزود: یکی از اساسی‌ترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان قوانین دست و پا گیر و زمانبر بودن اخذ مجوزها است که باید به دنبال شناسایی موانع و ارائه راه کار باشیم.

مسؤل بسیج جامعه کشاورزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج و سپاه متولی بخش کشاورزی نیستند و در این حوزه وظیفه ای ندارند، اما آمادگی داریم اگر مسؤولان بخش کشاورزی نیاز داشتند حمایت کنیم.

ارسال نظرات