خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان خبر داد

تزریق ۵۳۵ هزار دز واکسن کرونا در استان همدان/ همدان پاشنه آشیل سلامت غرب کشور

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۵۳۵ هزار دز واکسن تزریق شده است، گفت: حدود ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده است.
کد خبر: ۹۳۶۷۸۸۱
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

تزریق ۵۳۵ هزار دز واکسن کرونا در استان همدان/ همدان پاشنه آشیل سلامت غرب کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج، رشید حیدری مقدم امروز در جلسه ستاد کرونا استان همدان که با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان و خیز پنجم پیک کرونا در کشور اظهار کرد: در استان همدان پنج موج کرونا شکل گرفته که چهار موج را پشت سر گذاشته و امروز در قله موج پنجم قرار داریم.

وی با بیان اینکه در موج اول روزانه ۲۵۰ بیمار و سه تا پنج فوتی داشتیم، گفت: در موج دوم کرونا روزانه ۶۵۰ بیمار و پنج تا هفت فوتی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه در موج سوم روزانه یک‌هزار و ۲۵۰ بیمار و ۱۲ تا ۱۴ فوتی داشتیم در خصوص آمار موج چهارم اظهار کرد: در موج چهارم کرونا روزانه یک‌هزار و ۷۵۰ بیمار و ۲۵ تا ۲۷ فوتی داشتیم

وی با بیان اینکه در موج پنجم کرونا یک هزار و ۵۰۰ بیمار بستری و ۵۰۰ بیمار بستری موقت در کلینیک‌های صحرایی و حدود ۱۰ فوتی داشتیم از کاهش ۷۰ درصدی فوتی‌ها در موج پنجم خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه کنترل ویروس تنها با رعایت پروتکل بهداشتی قابل انجام نیست باید تمام نگاهمان به سمت واکسیناسیون باشد.

حیدری مقدم با تاکید بر اینکه در دوران کرونا بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات وارد استان همدان شده است، تصریح کرد: تعداد تخت بخش مراقبت‌های ویژه در استان همدان از ۱۰۶ تخت به ۲۵۰ تخت فعال رسیده که علاوه بر آن ۵۰ تخت در حال آماده شدن است و دستگاه دیالیز نیز از ۸۰ به ۱۸۰ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۵۳۵ هزار دز واکسن تزریق شده است، بیان کرد: حدود ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده است که ۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی هستند، ضمن اینکه ۹۱ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان همدان واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستانی‌های استان، ساخت بیمارستان صحرایی در استان را ضروری دانست و بیان کرد: از سپاه درخواست داریم یک بیمارستان صحرایی در کوتاه مدت و یک بیمارستان جنرال در بلند مدت در استان ایجاد کند چراکه یکی از نیاز‌های ضروری استان همدان به عنوان استان معین در منطقه غرب کشور است.

وی با تاکید اینکه همدان پاشنه آشیل سلامت غرب کشور است، درخواست ساخت بیمارستان مرکزی نظامی در استان توسط سپاه را داشت و بیان کرد: چنانچه همدان در زمینه پزشکی قدرتمند شود می‌تواند غرب کشور را نیز پوشش دهد.

حیدری مقدم همدان کپسول اکسیژن، ونتیلاتور و اکسیژن پرتاپ را از دیگر نیاز‌های ضروری استان در درمان بیماری دانست و یادآور شد: افزایش نیروی انسانی یکی دیگر از نیاز‌های ضروری استان برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار