سخنگوی علوم پزشکی استان یزد:

واکسیناسیون کرونا دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نمی‌شود/ عوامل کاهش رعایت پروتکل‌ها

سلمانی سخنگوی علوم پزشکی استان یزد با اشاره به عوامل کاهش رعایت پروتکل‌ها، گفت: واکسیناسیون کرونا دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۸۳۸۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از علت‌های کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خستگی مردم از طولانی شدن بیماری کرونا دانست و گفت: با توجه به اینکه این بیماری بیش از یک سال و نیم وجود دارد و توصیه‌های تکراری به آن می‌شود، سبب شده تا مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌انگیزه‌تر باشند.

سخنگوی علوم پزشکی استان یزد اضافه کرد: اطلاعات ضدونقیض برخی از رسانه‌ها در خصوص کرونا هم باعث بدبین شدن برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین و درکل بهترین روش پیشگیری از این بیماری است، افزود: حتی اگر واکسیناسیون تا ۸۰ درصد در کشور انجام گیرد، رعایت پروتکل‌ها بهترین کار برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است.

سلمانی خاطرنشان کرد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های میبد، ابرکوه و خاتم کمتر از بقیه شهرستان‌های دیگر در استان یزد است.

سخنگوی علوم پزشکی استان یزد در پاسخ به این سؤال که آیا سن مرگ‌ومیر در کرونای دلتا کاهش پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: گروه سنی ۸۵ سال به بالا و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد زیر ۴۵ سال که واکسینه نشده‌اند، این دو گروه از افراد اگر مبتلا به کرونا شوند وارد فاز بدحالی کرونا می‌شوند که احتمال فوت آن‌ها را بالاتر برده است.
ارسال نظرات