خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد؛

رقابت ۶۴ شرکت کننده در چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم

حجت الاسلام مجیدی از راهیابی۶۴ شرکت کننده به مسابقات استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۷۹
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین مرحله استانی بیان کرد: ثبت نام در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان قزوین با حضور ۶۲۸ نفر در سال گذشته انجام شد.

وی گفت: از این تعداد به تفکیک ۳۴۷ نفر در شهرستان قزوین، ۱۶۳ نفر در شهرستان البرز، ۶۷ در نفر در شهرستان بویین زهرا و ۵۱ نفر در شهرستان تاکستان در مسابقات شهرستانی شرکت کردند. همچنین ۲۴۱ نفر در رشته دعاخوانی ثبت نام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: این مسابقات در ۸ رشته قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز، حفظ کل، اذان و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به تفاوت مسابقات قرآنی اوقاف با سایر دستگاه ها و دیگر ایام سال عنوان کرد: مسابقات قرآنی در بسیاری از دستگاه ها اجرا می شود که درون تشکیلاتی است اما مسابقه رسمی و لیگ حرفه ای کشور توسط سازمان اوقاف اجرا می شود که تا مرحله بین المللی ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به حضور داوران سایر کشورها به ویژه مصر در چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم افزود: برای تلاوت قرآن طی سال های اخیر با توجه به تحولات دولت مصر و کاهش مراودات این کشور با ایران، اما همچنان برای این مسابقات از داوران مصری و داوران بین المللی سایر کشورها بهره مند خواهیم شد. شایان ذکر است تیم داوری مسابقات استانی متشکل از پنج نفر می باشد که دو داور بومی و سه داور غیربومی در دو گروه آقایان و بانوان به داوری می پردازند.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع پس از پایان مسابقات شهرستانی، ۶۴ نفر پس از کسب حدنصاب، به چهل و چهارمین مسابقات استانی قرآن کریم در استان قزوین راه یافتند.

حجت الاسلام مجیدی وجود آموزه های قرآنی را اصلی مهم در زندگی فردی و اجتماعی برشمرد و گفت: لازم است در زندگی قرآن بیاموزیم و صرفا به حفظ آن محدود نباشیم بلکه از معانی پربار آن برای زندگی فردی و اجتماعی باید استفاده کنیم چرا که کلید بسیاری از مشکلات در آیات نورانی قرآن نهفته است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار