خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

افتتاح ۲۸۷ پروژه طی هفته دولت در استان همدان/ اجرای ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در همدان

همدان-استاندار همدان از افتتاح ۲۸۷ پروژه با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی هفته دولت در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۸۶۲۹
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
افتتاح ۲۸۷ پروژه طی هفته دولت در استان همدان/ اجرای ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای گرانقدر دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: اگرچه دوران مسئولیت آن‌ها کوتاه بود، اما نام آن‌ها جاودانه شد و سیره و روش، اخلاص، فداکاری و مردم‌داری آن‌ها برای خدا بود و ماندگار شد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت قدرشناسی از ا. صحاب رسانه استان همدان، افزود: نقش اصحاب رسانه نقش بی‌بدیل و جریانی است که می‌تواند یک پل دو طرفه بین مردم و مسئولین باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر این قلم انحرافی داشته باشد می‌تواند شرایط را وخیم کند و در بسیاری از مواقع جریان‌ساز هستند، گفت: آنچه ما در استان همدان در سال‌های دور به ویژه در چهار سال گذشته از خبرنگاران شاهد بودیم صداقت، همراهی، توانمندی حرفه‌ای و قصد در اصلاح امور است و جلب همکاری و ایجاد رضایتمندی همان است که رسانه نقش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه سبک حرکت ما برنامه محور بود، ابراز داشت: ظرفیت‌ها را بررسی کردیم و برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها به تفکیک هر بخش در حوزه زیربنایی و اجتماعی مسائلی بیان شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه برنامه در استان به صورت توسعه یافته و مدون است، گفت: این برنامه‌ها نشأت گرفته از ظرفیت‌های ریز و درشت استان است که بر مبنای آن، توسعه استان را ریل‌گذاری کردیم.

وی بیان کرد: ریل گذاری یعنی مسیر توسعه استان در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، صنایع دستی و سایر بخش‌ها مشخص است که در بلند مدت و میان مدت به کجا برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه اساس حرکت و آینده روشن استان براساس این برنامه است، گفت: راه آهن خط شمال تکمیل شده و دنبال برقی کردن آن هستیم، خط جنوب استان بهره‌برداری شده و به دنبال سرعت بالای آن هستیم و پروژه بعدی خط اتصال همدان به ملایر است که در حال انجام است و در آینده به بیجار، زنجان، شمال و آذربایجان‌ها و از ملایر به سمت بروجرد، پلدختر و خوزستان را داریم که جزء طرح‌های بلندمدت در حوزه راه آهن است.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به هشت سال گذشته جهش داشتیم، ابراز داشت: اکنون عملیات‌های اجرایی ما در حال انجام است، ردیف‌های اعتباری برقرار است و کار عملاً انجام شده است و ایستگاه‌های درون شهری را برای همدان و نهاوند در دست اجرا داریم.

شاهرخی با اشاره به حوزه آب ادامه داد: ما در پروژه آب سه سد شنجور، سد سرابی و نعمت‌آباد را تکمیل کردیم و آبرسانی از سد کلان را به شهر ملایر رساندیم؛ علاوه بر آن دو سد در حال ساخت داریم سد خرمرود و گرین با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان که در حال اجرا است.

استاندار همدان گفت: از معضلات اساسی پتروشیمی‌ها تامین خوراک و مکان یابی و تامین آب است که بعد از ۱۸ سال با حمایت‌های جدی که صورت گرفت و همت بخش خصوصی، پتروشیمی هگمتانه با ارزآور راه‌اندازی شد و آب آن را از محل فاضلاب شهر همدان تامین کردیم.

وی ادامه داد: پتروشیمی ابن سینا را با ۴.۵ میلیون متر مکعب از سرلوله‌ای که برای نیروگاه می‌بریم، تامین آب کردیم که برای پتروشیمی نهاوند هم مجوز گرفتیم که از محل تصفیه فاضلاب شهری نهاوند آب پتروشیمی را فراهم کنیم که در آینده شروع شود.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه صنعت زیرساخت‌های خیلی خوبی در استان فراهم کردیم، افزود: منطقه ویژه جهان آباد، شهرک مبتنی بر فناوری‌های برتر، منطقه ویژه سامن که به دنبال آن هستیم که عملیات اجرایی آن را شروع کنیم و در سامن نیز باید این کار را به سرعت انجام دهیم.

وی عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه برق در حال اجرا داریم که این منهای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر است؛   در ملایر دو پست، در همدان یک پست در جهان آباد و سایر پست‌های موبایلی که در اسدآباد و ملایر در حال اجرا است.

استاندار همدان با بیان اینکه ما به لحاظ تأمین برق استان همدان را بیمه کردیم و در حوزه تأمین و پست‌های توسعه اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ما سراغ کار‌هایی رفتیم که تضمین کننده آینده استان است.

وی با بیان اینکه نقش نمایندگان استان نقش بسیار اثرگذاری بوده است، ابراز داشت: در حوزه زیرساخت‌ها دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، در حوزه بهداشت به خصوص بهداشت روستایی و خانه‌های بهداشت همه نیاز‌های استان تامین شده است.

شاهرخی عنوان کرد: بیمارستان‌هایی که در این مدت ساخته شده است بیمارستان فرشچیان با ۲۱۷ تخت، بیمارستان بهار با ۸۴ تخت، بیمارستان قائم اسدآباد با ۱۲۸ تخت، بیمارستان سوختگی بعثت با ۵۰ تخت، بیمارستان نهاوند با ۸۵ تخت، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان که سال قبل افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به سرعت در حال تکمیل است و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بیمارستان رزن را نیز در حال ساخت داریم، بیمارستان فاطمیه با ۷۵ درصد در همدان در حال ساخت است، بیمارستان نورا ملایر با ۲۹۰ تخت با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

استاندار همدان با بیان اینکه توانستیم سازمان برنامه بودجه، دولت و وزارت بهداشت را متقاعد کنیم که همدان قطب پزشکی غرب کشور شود چرا که همدان این زمینه را دارد، اضافه کرد: بیمارستان یک هزار تختخوابی حدود ۲۰ هکتار زمین دارد که در همدان آماده کلنگ‌زنی است و ردیف ملی آن باز شده و در قانون بودجه ثبت شده است؛ این بیمارستان می‌تواند یک تحول عمده در حوزه بهداشت و درمان در استان، در منطقه غرب کشور، در اقتصاد استان و  توریسم درمانی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه ما به آینده استان، نگاهی در شأن و جایگاه تاریخ و تمدن استان همدان است، گفت: همدان خاستگاه و جایگاه بسیار بزرگی دارد و امروز اداره آن به دست ما است و هر کس نقشی دارد.

شاهرخی افزود: شورای شهر، نمایندگان و مسئولین استانی باید بدانند که کجا ایستاده‌اند و چه اقداماتی برای همدان انجام دادند؛ تلاش ما این بوده که از حاشیه‌های بی‌سود و بی‌اثر و گفت و گو‌های سیاسی بی‌نتیجه دوری کنیم و تمام کسانی که قلم و قدرت و امکانی در دست دارند توجه خود را معطوف به توسعه استان همدان کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ کار و فرهنگ پیگیری کار در استان با همه کامیابی‌ها و ناکامی‌ها اصل بوده و همه سعی کردند در دایره خدمت به مردم باشند؛ ما نگاه بلند و برنامه‌ای و غیرقابل بازگشت به توسعه استان همدان داشتیم؛ همدان احتیاج به راه آهن، راه مطمئن و فرودگاه مطمئن دارد.

استاندار همدان اظهار داشت: اگر همدان بخواهد در جایگاه واقعی خود بایستد نیاز به زیرساخت دارد و این زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و در دسترس هستند و در آینده پروژه‌های بعدی هم تعریف شده و در قانون ثبت کردیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان زیریک هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: پروژه‌های ملی که ما در استان اجرا کردیم و در دست اجرا داریم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که همه آن‌ها در لایحه بودجه وجود دارد.

شاهرخی با بیان اینکه در جریان انتخابات و پایان کار دولت تدبیر و امید و انتخاب دولت مردمی سیزدهم، وظیفه ما تغییر نمی‌کند و انجام خدمات بدون کوچک‌ترین رخوت و سستی انجام می‌شود و اصل خدمت به مردم، برای ما مهم است، گفت: از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه برنامه‌ریزی ۱۰۰ روزه کردیم که برشی از برنامه ۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت گفت: ۲۸۷ پروژه در هفته دولت افتتاح کردیم و طی این هفته به اوج می‌رسد و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد که ارزش این پروژه‌ها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار همدان ابراز داشت: در حوزه‌های مختلف شهری، برق، آب، گاز، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و گردشگری، مسکن، راه و شهرسازی، صنعت، جهاد کشاورزی، آموزشی یا فرهنگی برنامه‌هایی داریم و در حوزه علوم پزشکی فاز اول مرکز جامع سرطان را افتتاح کردیم و ۲ هزار و ۷۰۰ خانه محرومین را که سال گذشته کلنگ‌زنی کردیم، افتتاح شد و اکنون ۳۳ هزار خانه محرومین ظرف یک سال با مشارکت مردم ساختیم و در اختیار مردم در مناطق محروم است.

وی گفت: بیش از ۳۵۰ مرکز جامع سلامت در روستا‌ها ساخته شده و تا ۳۰ سال آینده بی‌نیاز هستند؛ راه سامن- بروجرد افتتاح شد و کنار گذر اسدآباد آماده افتتاح است،   در حوزه مسکن مهر نیز ۵۶۰ واحد را آماده افتتاح داریم، پل‌ها، بلوارها، مراکز گرشگری در شهر‌های مختلف و پست‌های برق و... نیز در مناطق مختلف آماده داریم.

شاهرخی با اشاره به پروژه گاوداری‌های چهارگانه ۶ هزار رأسی از گاو‌های مولد گفت: اولین پروژه در درگزین به اتمام رسید و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: در کشت گلخانه‌ای نیز یک تحول و انقلابی در استان صورت گرفت و نه محدودیت منابع آب داریم و نه محدودیت خاک؛ هم آبیاری بارانی در برنامه‌ها داریم و هم کشت‌های گلخانه‌ای داریم.

استاندار همدان با بیان اینکه سند اطلاع رسانی استان، سندی است کمی و کیفی که می‌تواند در سنوات آینده کیفیت‌بخشی شود، گفت: آبرسانی به همدان تنها نیست بلکه روی آن مطالعه شده است.

وی ادامه داد: همدان اکنون در شرایط اضطرار قرار دارد، سال خشکی را سپری کردیم و اکنون ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب را به همدان منتقل می‌کنیم که نیاز مبرم به آب شرب تأمین شود، امروز اگر ما آب اضطراری منتقل نکنیم ممکن است با خشکی در شهر همدان روبرو شویم.

شاهرخی با بیان اینکه نقش آفرینی نخبگان استانی را بیشتر می‌طلبم، عنوان کرد: آن‌ها که دلسوز هستند باید میدان را برای نخبگان باز کنند، چراکه نخبگان بزرگی در استان داریم که برای سرنوشت استان از آن‌ها دعوت به همکاری می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات