خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

معیشت و اقتصاد اولویت مجلس و نمایندگان استان همدان

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مجلس و نمایندگان استان در شرایط فعلی، معیشت و اقتصاد است و مهمترین مؤلفه آن رونق تولید است با جدیت پیگیر آن هستیم.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۴۰
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
معیشت و اقتصاد اولویت مجلس و نمایندگان استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‎‌الاسلام احمدحسین فلاحی در نشست سیاسی کارکنان تیپ انصارالحسین (ع) که با حضور محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جوار مزار مطهر شهدای گمنام این یگان برگزار شد، با تبیین جریان فکری و سیاسی عصر امام حسین (ع) اظهار داشت: جبهه حق و باطل همچنان در مصاف یکدیگر قرار دارند و هر چه تاریخ جلو می‌رود این دو جبهه قوی‌تر و پیچیده‌تر ظاهر می‌شوند.

وی دلایل مادی و معنوی را عامل انحراف و استحاله اصحاب حق در صدر تاریخ اسلام دانست و گفت: انگیزه‌های مادی و گرفتاری‌های دنیایی موجب شد، زبیر که سیف الاسلام و مدافع حرم نبوی بود علیه ولایت و امام عصر خود شمشیر کشید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلایل معنوی نیز در انحراف و تغییر شخصیت‌ها مؤثر واقع می‌شود و یکی از این دلایل، شبهه‌های اعتقادی در جامعه است و همین شبهه‌های دینی در صدر اسلام موجب حادثه کربلا شد.

وی در زمینه مسائل سیاسی روز به تشکیل کابینه جدید اشاره و اظهار داشت: ما حجت الاسلام رئیسی را شخصی توانمند، متفکر و مدیر می‌دانیم و به تصمیم و عمل ایشان اعتماد داریم و بر سر وزرای پیشنهادی نیز در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها با دقت بحث و بررسی لازم صورت گرفته است.

فلاحی گفت: اعتقاد ما این است که دولت جدید، متشکل از مدیران توانمند و جهادی است و قادر است مشکلات کشور را حل کند.

وی ادامه داد: البته رفع این مشکلات آسان نیست، چراکه عقب ماندگی‌ها و موانع و چاله‌های بسیاری در مسیر راه دولت قرار دارد و نیاز به تلاش انقلابی، زمان و همراهی مردم دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بیان داشت: این طرح ایراداتی داشت که در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شده و به زودی به صحن علنی مجلس باز می‌گردد.
معیشت و اقتصاد اولویت مجلس و نمایندگان استان همدان

* پیگرد و برخورد با مدیران متخلف در استان

وی همچنین در موضوع پیگرد و برخورد با مدیران متخلف در استان گفت: چند فقره پرونده مدیران ناکارآمد و متخلف در استان تشکیل شده و در دست اقدام است و توسط مجلس نیز پیگیری خواهد شد.

فلاحی گفت: ترک فعل، جرم مطرح مدیرانی است که در موضوع تأمین آب پایدار استان که از مصوبات سفر رهبری به استان در سال ۸۳ است کم کاری کرده و اقدامی انجام نداده‌اند و امروز تأمین آب استان دچار مشکل شده است.

وی اظهار داشت: اولویت مجلس و نمایندگان استان در شرایط فعلی، معیشت و اقتصاد است و مهمترین مؤلفه آن رونق تولید است که مجلس و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا احیای کارخانجات و کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در استان در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی و قضایی موظف به پیگیری و اقدام شده‌اند و تاکنون نتایجی نیز در این زمینه حاصل شده است.

* رفع مشکل بیکاری استان به خلق ۵۷ هزار شغل نیاز دارد

وی مسئله اشتغال را نیز اولویت حل مشکلات معیشتی دانست و گفت: در استان همدان برای رفع مشکل بیکاری به خلق ۵۷ هزار شغل احتیاج داریم که با فعالسازی همین کارگاه‌ها و کارخانجات و افزایش تولید و تکمیل ظرفیت منابع انسانی بخش زیادی از آن محقق خواهد شد.

فلاحی با انتقاد از تعطیلی شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان گفت: این شورا باید هرچه زودتر فعال شود تا در روند بازگشایی و فعالیت و رونق تولید و اشتغال تسریع لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات