خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

ساخت بیش از ۳۵۰ واحد بهداشتی در روستاهای استان همدان

ملایر-استاندار همدان گفت: ساخت بیش از ۳۵۰ واحد بهداشتی در روستاهای استان همدان در سال‌های اخیر، ما را از فضای فیزیکی بی‌نیاز کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۴۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

ساخت بیش از ۳۵۰ واحد بهداشتی در روستاهای استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سید سعید شاهرخی در آیین افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر توجه به حوزه سلامت را یکی از اقدامات شاخص و قابل توجه در استان همدان و شهرستان ملایر در سال‌های اخیر دانست و اظهار کرد: ساخت بیش از ۳۵۰ واحد بهداشتی در روستاهای استان همدان در سال‌های اخیر، ما را از فضای فیزیکی بی‌نیاز کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تخت‌های بیمارستانی نیز بیش از ۷۰۰ تخت به تخت‌های موجود اضافه شده است، تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح اورژانس بیمارستان ۳۲ تخت خوابه ملایر هستیم که خوشبختانه با امکانات و تجهیزات موجود، هر نوع خدمتی را ارائه می‌کند.

استاندار همدان از کمبود برخی تجهیزات مانند دستگاه آنژیوگرافی در این بیمارستان خبر داد و گفت: این تجهیزات نیز در اسرع وقت تامین خواهد شد تا فضای مطلوبی که در شهرستان ایجاد شده، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

*هزینه‌کرد۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این آیین اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح فاز اول این بیمارستان ۳۲ تخت خوابه به مساحت ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع هستیم که دارای تمامی امکانات و تجهیزات به روز است و از نظر تجهیزات، سرعت بالا و هزینه پایین ساخت در غرب کشور بی نظیر است.

دکتر رشید حیدری مقدم با بیان اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این اورژانس هزینه شده است، بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت فضای فیزیکی و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز این اورژانس هزینه شده است.

وی افزود: فاز دوم اورژانس با ۱۴۰۰ متر مربع فضای فیزیکی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تامین اعتبارات مورد نیاز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان نیز ابراز امیدواری کرد و گفت: اقدامات اولیه برای خرید دستگاه آنژیوگرافی انجام شده و امیدواریم در اسرع وقت فعال شود.

وی از پیگیری‌های اولیه برای خرید دستگاه سی تی اسکن دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: این اورژانس پشتوانه محکمی برای سوانح و حوادث استان همدان و استان مرکزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات