خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

کشور نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌ها است

همدان-امام جمعه همدان گفت: کشور، نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌هاست و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور نیاز به تغییر دارند.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۹۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

کشور نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اینکه تحقق عدالت در گرو اصلاح ساختارها است، اظهار داشت: اگر ساختاری غیرعادلانه و فاسد باشد مدیر کارآمد هم ممکن است کارآمدی خود را از دست دهد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله مهم عدالت در کشور عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان، در موضوع تحقق عدالت در جامعه عقب هستیم که باید نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه همدان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریت در بخش‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با فساد و پیشروی به سمت تحقق عدالت، باید علاوه بر بهره‌گیری از مدیر خوب و کارآمد، نسبت به اصلاح قوانین فسادزا اقدام شود.

وی با بیان اینکه اگر این قوانین اصلاح نشوند، مدیر کارآمد هم کاری از پیش نخواهد برد، تاکید کرد: اصلاح ساختار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به آن اقدام شود و کار با جدیت پیش رود.

شعبانی موثقی اضافه کرد: اگر ساختارهای اقتصادی ناسالم و ناعادلانه باشد به طوری که برخی حقوق آن‌چنانی دریافت کنند و برخی نیز درآمدهای بسیار پایین داشته باشند مدیر کارآمد هم قادر نخواهد بود تغییرات زیادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به دولت کمک کنند، گفت: کشور، نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌هاست و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور نیاز به تغییر دارند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قانون را باید به نفع مردم تغییر داد، تاکید کرد: معتقدم قانونی که موجب بروز ظلم می‌شود را باید به دیوار کوبید و رها کرد؛ بنابراین باید نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

وی با اشاره به انتخاب شهردار همدان نیز گفت: شهردار منتخب و اعضای شورای شهر باید به موضوعاتی چون تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی، تعیین تکلیف اراضی و املاک افرادی که در طرح‌های شهری قرار می‌گیرند، حل مشکلات ناوگان شهری و رفع توسعه نامتوازن توجه داشته باشد.

شعبانی موثقی سالروز عملیات قراویز در ۱۱ شهریور را گرامی داشت و با بیان اینکه نفوذ منافقین باعث شد این عملیات لو برود، تاکید کرد: بیش از ۶۲ نفر از رزمندگان در این عملیات به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) و با بیان اینکه این امام همام از سال ۶۱ یعنی زمان وقوع واقعه کربلا تا سال ۹۵ هجری بر مظلومیت اباعبدالله(ع) اشک ریخت افزود: در دوران ایشان فضای تقیه و خفقان بسیار زیاد بود به همین دلیل وقتی به امامت رسیدند تنها پنج نفر امامت ایشان را قبول داشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام سجاد(ع) در این باره فرمودند «در تمام حجاز ۲۰ نفر که محب ما اهل بیت(ع) باشد پیدا نمی‌کنید» اظهار داشت: آنقدر فضا بر امام زین‌العابدین(ع) سخت بود که با وجود وقوع سه قیام، ایشان بنا به مصالح اسلام با هیچ یک همراهی نکردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات