در کارگاه تربیتی مطرح شد

تربیت خوب نتیجه شناخت دوران نوجوانی است

کارشناس امور تربیتی: دوران نوجوانی دوران بسیار حائز اهمیتی است و تربیت خوب در نتیجه شناخت والدین از این دوران و مهارت برخورد با نوجوان است.
کد خبر: ۹۳۶۹۹۰۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حائری کارشناس امور تربیتی در کارگاه بررسی مسائل و چالش‌های دوران نوجوانی در جمع بسیجیان پایگاه نورالهدی مهریز بیان داشت: دوران نوجوانی دوران بسیار حائز اهمیتی است و تربیت خوب در نتیجه شناخت والدین از این دوران و مهارت برخورد با نوجوان است.
وی افزود: تمایل به برقراری ارتباط با گروه همسالان، طبیعی بودن گرایش به جنس مخالف، افزایش هیجانات در دوره نوجوانی و توجه به خود از جمله ویژگی‌های بارز دوران نوجوانی است.
این کارشناس تصریح نمود: نوجوان در این دوران نسبت به ظاهر خود حساس می‌شود و اگر پدر و مادر نسبت به این دوران شناخت داشته باشند می‌توانند با فرزند خود همراهی کنند تا از آسیب‌های این مقطع جلوگیری شود و نکته مهم در تربیت فرزند، داشتن رابطه عاطفی مناسب با آن‌هاست.
ایشان در ادامه به پدر و مادر‌ها توصیه کرد که اصل را بر مدارا، تساهل و تغافل بگذارند تا از بروز تنش‌ها جلوگیری کرده و بتوانند تربیت اسلامی و بهینه‌ای را در زندگی پیاده کنند.
در پایان خانم حائری به سؤالات بسیجیان پاسخ داده و مقرر شد گردید با توجه به نیاز خانواده‌ها به یادگیری مسائل تربیتی این جلسات ادامه پیدا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار