نقش احتمالی بی بی سی در ترور فهیم دشتی

پس از روایت متفاوت و متضادی که از چگونگی کشته شدن «فهیم دشتی» سخنگوی مخالفان طالبان در دره پنجشیر بیان شد هم اکنون، اما گمانه زنی‌ها انگشت اتهام را به سمت شبکه بی بی سی فارسی نشانه رفته است.
کد خبر: ۹۳۷۰۹۴۳
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج، پس از روایت متفاوت و متضادی که از چگونگی کشته شدن «فهیم دشتی» سخنگوی مخالفان طالبان در دره پنجشیر بیان شد هم اکنون اما گمانه زنی ها انگشت اتهام را به سمت شبکه بی بی سی فارسی در شناسایی محل مصاحبه و ترور وی نشانه رفته است. این شیوه ترور بارها اجرا شده است چرا که بسیاری از نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین با همین روش رژیم صهیونیستی ترور شده اند.

نیرو‌های احمد مسعود در پنجشیر گفته اند مرکز این استان هدف حملات سنگین با بالگرد‌ها و پهپاد‌ها قرار‌ گرفته است که در یکی از این حملات، فهیم دشتی سخنگوی مخالفان طالبان در دره پنجشیر به همراه عبدالودود یکی از فرماندهان مخالفان طالبان کشته شدند.
فهیم دشتی خواهر زاده عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی سابق افغانستان و یکی از خبرنگاران مشهور این کشور بود. دشتی به مدت چندین سال در سمت ریاست اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان نیز انجام وظیفه کرد.
وی همچنین در حمله انتحاری ۲۱ سال قبل به جان احمد شاه مسعود در خواجه بهاالدین تخار نیز زخمی شده بود.

ارسال نظرات