ساری-فرمانده سپاه کربلا گفت: با انسجام و هم افزایی که تحت محور مسجد شکل می‌گیرد جامعه به سمتی میرود که مردم مشکلاتشان را خودشان حل کنند.
کد خبر: ۹۳۷۱۴۶۵
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
در طرح «محله‌ مهدوی» گره مشکلات به دست مردم باز می‌شود
 
خبرگزاری بسیج، سردار سیاوش مسلمی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه محله مهدوی گفت و گو با خبرنگار بسیج در آمل با به تشریح طرح قرارگاه محله مهدویی پرداخت و گفت: این طرح در چند شهر و محله بصورت نامظم اجرا شده است، اما در سطح گسترده، هدفمند و با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و تجربه افرادی که در زمینه مسجد کار کردند و همچنین با ظرفیت بسیج و امام جمعه توانستیم این طرح را ساختاری و منسجم بصورت کتاب تدوین کنیم و یکی از بهترین طرح هاست که می‌تواند مسئله را در محله حل کند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه این طرح بر پایه مردم، امام جماعت و مسجد نهادینه شده است، افزود:در هر محله‌ای هر جا مسجد وجود دارد، تحت عنوان نخبگان محلی جمع می‌شوند و اسیب‌های محله خود را بررسی می‌کنند؛ با بهره گیری از ظرفیتی که مشخص کردیم و مسئولیت آن با امام جماعت در روستا و در شهر امام جمعه است.

سردار مسلمی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح محله‌های مهدوی دو سال قبل در بابلسر به اجرا در آمد که خروجی بسیار خوبی داشته است، همچنین، سال قبل نیز در ساری اجرا شده است.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه نهاد‌های دولتی در این طرح به عنوان تسهیلگر هستند، نه تصدیق گر، اضافه کرد: مجری کار مردم هستند و نهاد‌های دولتی نیز برای حل مشکلات مردم کار‌ها را انجام میدهند.

سردار مسلمی در در بخش‌های پایانی سخنان خود به نقش مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: مسجد از اول انقلاب در پیروز انقلاب تاثیرگذار بوده، امروز هم باید در میدان بوده تا  مشکلات جامعه برطرف شود.

فرمانده سپاه کربلا به نقش نخبگان در مسجد هم تاکید کرد و یادآور شد: با انسجام و هم افزایی که تحت محور مسجد شکل می‌گیرد جامعه به سمتی میرود  که مردم مشکلاتشان را خودشان حل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها