خبرهای داغ:
بیانیه فرزندان اسدآباد؛

سیدجمال را از یاد نبریم

اسدآباد-جامعه دانشگاهیان، فعالان فرهنگی، اجتماعی و اصحاب رسانه کهن دیار اسدآباد با صدور بیانیه‌ای خطاب به مسئولان فرهنگی خواستار پیگیری جدی تغییر نام بلوار سید جمال الدین اسدآبادی شدند.
کد خبر: ۹۳۷۱۶۳۸
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
سیدجمال را از یاد نبریم به گزارش خبرگزاری بسیج، جامعه دانشگاهیان، فعالان فرهنگی، اجتماعی و اصحاب رسانه کهن دیار اسدآباد «پایتخت تفکر بیداری اسلامی» با صدور بیانیه‌ای خطاب به مسئولان فرهنگی خواستار پیگیری جدی تغییر نام بلوار سید جمال الدین اسدآبادی و بی‌مهری به این علامه شهید شدند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

«دولت‌ها به عدل استوارند و ملت‌ها به علم زنده می‌شوند.» سید جمال الدین اسدآبادی

مسئولان فرهنگی «ایران عزتمند»

با سلام و درود

امروزه همه دغدغه‌مندان تاریخ غنی ایران باشکوه، بار‌ها اذعان داشته‌اند که نام «ایران سربلند» در جوامع بین المللی با ثبت، اکرام و بزرگداشت «مفاخر ایرانی» زنده می‌ماند.

مسئولین دلسوز!

آگاه باشید در این برهه حساس در یک سناریوی فرهنگی مهندسی شده، در آن سوی مرز‌ها وقیحانه نام مفاخر ایرانی را به نام کشور‌های دیگر در حال مصادره هستند که این امر ناخوشایند، آغاز فصل دردناک جنگ با هویت تاریخی تمدن‌های غنی است.

گواه این ادعا کشور ترکیه که مولانا جلال الدین، شاعر نامدار ایرانی و یا جمهوری آذربایجان که حکیم نظامی گنجوی را مصادره نمودند.

اما یکی از مفاخر جهانی ایران زمین، علامه شهید سیدجمال الدین اسدآبادی است که نامی مانا در تاریخ غرورآفرین ایران دارد و بار‌ها مورد تایید و تمجید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، قرار گرفته است. سیدجمال الدین اسدآبادی _ بزرگمرد تاریخ کهن دیار اسدآباد _ پیشگام نظریه‌پردازی بیداری اسلامی با شهادت خویش مبانی نظری نهضت مقاومت اسلامی را بنیان نهاد.

این مبانی نظری با تدابیر خردمندانه امامان انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی‌ها را به عنوان فرزند مکتب بیداری اسلامی به ملت‌های مظلوم معرفی نمود. متاسفانه اخیراً مدیریت شهری همدان، در کمال بی‌تدبیری، در اقدامی خارج از فهم تاریخ با عظمت ایران، اقدام به تغییر نام بلوار این علامه شهید نموده است.

ختم کلام آن که در روزگاری در یک سکوت پرمعنا، سازمان یونسکو این افتخار ملی را به نام افغانستان ثبت نمود، چند صباحی بعد، شهرداری اراک نیز در اقدامی شتابزده، اسم مصلح شرق را از خیابان‌های آن شهر حذف نمود و امروز نیز این «سید مظلوم»، حتی در استان زادگاه خود مورد نهایت بی‌مهری قرار می‌گیرد ...

در پایان ما فرزندان خلف آن سید بنام، به عنوان وارثان به حق آن اندیشه انقلابی، قلم مانا و قدم استکبارستیز، در زادروزش از مسئولان خواهشمندیم نسبت به پیگیری جدی این بی‌مهری، اقدام لازم را مبذول فرمایند.

چرا که سیدجمال!

مظلومانه زیست

مظلومانه شهید شد

و مظلومانه در حال فراموشی است؟!

جامعه دانشگاهیان، فعالان فرهنگی، اجتماعی و اصحاب رسانه کهن دیار اسدآباد «پایتخت تفکر بیداری اسلامی»

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار