خبرهای داغ:
تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه شفافیت یکی از عناصر اصلی مجلس شورای اسلامی است، گفت: روح قانون اساسی با شفافیت عجین است.
کد خبر: ۹۳۷۱۸۹۶
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید محمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به اینکه شفافیت یکی از عناصر اصلی مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: روح قانون اساسی با شفافیت عجین است و اگر می‌خواهیم مسیر مردم سالاری دینی را به درستی طی کنیم باید این امر به مثابه پرچمی بر این مسیر سایه بیافکند.

وی با بیان اینکه مجلس خانه ملت است و مردم باید بدانند که وکلای آنها چگونه و بر چه اساسی تصمیم می‌گیرند، عنوان کرد: طبق قانون اساسی مذاکرات مجلس باید علنی باشد و از رادیو پخش شود و روزنامه رسمی نیز متن آن را منتشر کند که حتی اگر آن روز امکانات امروز را داشتیم قطعاً در قانون می‌آمد که این مذاکرات از سیمای رسمی جمهوری اسلامی نیز پخش شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: در حالت عادی هیچ مصوبه‌ای در جلسه غیرعلنی قانونی نیست که همین امر، تأکید قانون بر شفافیت را نشان می‌دهد از این رو نباید مسأله ای در قانون گذاری از چشم مردم پنهان بماند.

وی در پایان با اشاره به حمایت نمایندگان از طرح شفافیت آرای نمایندگان، خاطرنشان کرد: زمانی که قوه مقننه این شفافیت را برای عملکرد خود داشته باشد می‌تواند آن را از دو قوه دیگر نیز مطالبه کند.

ارسال نظرات