خبرهای داغ:

۴ موکب فعال در شاهرود/مردم ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ستاد عتبات عالیات اهدا کردند

شاهرود_رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت چهار موکب مصوب در این شهرستان گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد ریال نذورات مردمی به ستاد عتبات عالیات شهرستان اهدا شده است.
کد خبر: ۹۳۷۱۹۴۱
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
۴ موکب فعال در شاهرود/مردم ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ستاد عتبات عالیات اهدا کردندبه گزارش خبرنگار بسیج، محمدحسین بابایی در نشست خبری با خبرنگاران در تالار ولایت فرمانداری شهرستان شاهرود در سخنانی با بیان اینکه افکار مردم در رسانه‌ها مطرح و پاسخ به شبهات را انجام می‌دهند، افزود: مسئولین هم وظیفه اطلاع رسانی دارند تا ترویج فعل معروف شود و با این کار، زمینه ارتباط مردم با مسئولین انجام می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام قبور ائمه اطهار هم مشتاقانی داشته و هم دشمنانی، گفت: ائمه اطهار بر موضوع زیارت مطالب زیاد و بلندی دارند که شاید قابل فهم برای ما نباشد، اما فرهنگ اسلام ناب یعنی پیروی بی پیرایه و بی انحراف است که باید توسعه پیدا می‌کند.
او ساخت قبور ائمه اطهار و زیارت آن‌ها را حکمتی دانست که از طرف خدا نهفته و توسط اولیا الهی ترویج شده است، ادامه داد: دشمنان نیز در مسیر تخریب حرم اهل بیت (ع) تلاش فراوانی کردند و وهابیت اصل دشمنی خود را قبور ائمه اطهار می‌گذارد و زیارت را شِرک و زیارت قبور را باطل و انسان کشی می‌کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود، بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور را شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی این امر توسعه یافت و در بازسازی بنا به تدبیر مقام معظم رهبری از امکانات دولتی استفاده نمی‌شود و کمک‌های مردمی است و نیرو‌های ساخت و ساز داوطلبانه اعزام می‌شوند.
بابایی با اشاره به اعزام ۱۰۰ نفر از شاهرود به مدت یک‌ماهه برای بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۳۹۸، گفت: این خدمات تخصصی و رایگان است و امسال هم تاکنون چهار نفر اعزام شده اند و در سال ۱۳۹۹ نیز به دلیل شیوع و یروس منحوس کرونا اعزامی نداشتیم.
او با اشاره به ساخت و ساز در کربلا و نجف و سامراء و کاظمین در کشور عراق اظهار کرد: در گام اول این ستاد، ساخت صحن حضرت زهرا (س) در پنج طبقه کامل را تا پایان امسال در نجف کامل می‌کند و صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم حضرت حسین (ع) نیز آغاز شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با بیان اینکه مردم می‌تواند نذورات خود را به این امور اختصاص دهند گفت: در نیات نذورات مردم بصورت عام و خاص انجام می‌شود و در بعضی پروژه‌ها این کمک‌ها تبدیل به سند افتخار شده به کسی که نذر کرده است، این سند اهدا می‌شود.
او با تاکید بر اینکه بازسازی حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در کشور سوریه نیز در دستور کار است، به فعالیت‌های اخیر این ستاد در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در تمام روستا‌های شهرستان شاهرود دفتر ستاد بازسازی تشکیل و در شهر‌ها نیز ستاد فرعی بازسازی تشکیل شده است.
بابایی تصریح کرد: در ادارات نیز مسئولین روابط عمومی، رابط ستاد هستند و در مساجد نیز رابط ستاد راه اندازی می‌شود و در بسطام و بیارجمند، ستاد بازسازی مجزا موجود دارد تا بتوانیم همه کسانی که می‌خواهد در این امر خیر مشارکت کنندگان را جذی کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود اضافه کرد: مجموعه ستاد عتبات عالیات بازوان اجرایی دارد که بخشی نیرو‌های ستاد هستند و بخشی هم موکب‌ها هستند که چهار موکب مصوب در شهرستان داریم که مصباح الهدی، خادم المهدی، شهدای گمنام و شهدا هستند که در اربعین در عراق خدمت می‌کند.
او ادامه داد: این موکب‌ها در ایام سال تبدیل به گروه جهادی می‌شوند و در عرصه‌های محرومیت زدایی و در بحران‌های طبیعی کشور فعالیت دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور گفت: موکب‌ها در این ایام نقش خوبی در تامین کمک‌های مومنانه برای جامعه هدف و حضور در بیمارستان‌ها و تامین نیاز‌های بیمارستانی را با کمک سپاه و بسیج به جامعه هدف رساندند و نشان از عام الخدمت بودن موکب‌ها دارد.
بابایی تلاش این ستاد را بی ادعا و در سکوت عنوان کرد و افزود: وقتی نیات مردمی است باید انجام پذیرد و مردم در هر عرصه‌ای حضور دارند و کمک می‌کنند و اثرگذار هستند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با اشاره به گزارشی از اقدامات این ستاد در سال‌های گذشته اظهار کرد: میزان تعهد و براورد جمع آوری کمک این ستاد در سال ۱۳۹۹، ۹۰۰ میلیون تومان بوده است که ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری و به ستاد کشور ارسال شد.
او افزود: برای نمونه یک نفر ۲۱۰ میلیون تومان کمک برای حرم حضرت علی (ع) و کربلا و سامرا کرد و تقدیم فیش حج و وقفیات، اهدا طلاجات از دیگر کمک‌ها بوده است.
بابایی با بیان اینکه تعهد امسال ستاد، ۹۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است، به ساخت درب حرم عسکریین در استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: در صورت انجام این مهم، تعهد شاهرود برای ساخت آن، یک میلیارد تومان است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با اشاره به خدمت رسانی به زوار با ساخت صحن‌ها و شبستان ها، با اشاره به اینکه ستاد معین بازسازی عتبات عالیات در شهرستان، شهرداری و فرمانداری شاهرود، هستند، گفت: شهرداری ستاد معین ستاد عتبات عالیات است که هم اکنون ستاد شهرستان در ستاد معین شهردری در محل ساختمان تاکسیرانی مستقر می‌باشد و همگان می‌تواند با مراجعه به این ستاد در ساخت و ساز حرم‌های ائمه مشارکت نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار