میثم آبدری گفت: مردم بدانند با تمام قدرت با کمک دستگاه های ذیربط نسبت به مبارزه با گرانفروشی و احتکار مقابله خواهیم کرد
کد خبر: ۹۳۷۲۰۸۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، میثم آبدری در گفتگویی اظهار کرد: مدتی است که شورای هماهنگی با همکاری سازمان صمت استان و  اتاق اصناف مرکز استان طرح تشدید کنترل و بازرسی را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم قدمی بزرگ در راستای رفاه حال هم استانی های خود برداریم. 

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان افزود:گاهی تصور می‌شود که بالا بردن تعداد بازرسی‌ها، آمار تخلفات کشف شده را افزایش می‌دهد اما اینگونه نیست؛ در یک محله هر چه گشت‌زنی پلیس بیشتر شود، آمار جرم پایین‌تر می‌آید و همین مثال ساده نشان دهنده علت کاهش تعداد پرونده‌های متخلفین با وجود افزایش تعداد بازرسی‌‌ها است. هرچند تعطیلی واحدهای صنفی در اثر شیوع بیماری کرونا و چند عامل دیگر نیز بر این امر موثر بوده است.

وی ادامه داد: در چهار ماهه اول سال در شهرستان کرمان، سه هزار و 670 فقره  بازرسی توسط بازرسان بسیج اصناف از واحدهای صنفی انجام  و تعدادی زیادی از این متخلفان بعلت تکرار این امر تخلف منجر به تشکیل پرونده شد که این تعداد بازرسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10درصد افزایش داشته است.

آبدری بیان کرد: در این مدت گرانفروشی 10درصد، عدم درج قیمت 19درصد، عدم صدور صورت حساب 20درصد، تقلب 10درصد و احتکار 5درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که این آمار براساس داده های جمع آوری شده از نهادهای ذیربط و همچنین بازرسی های میدانی بازرسین بسیج اصناف شهرستان کرمان صورت گرفته منتشر شده است.

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان تصریح کرد: بازرسان بسیج اصناف طی ماه‌های گذشته در کنار رصدهای معمول و روزانه، مامور به تشدید بازرسی در چند گروه کالایی شده‌اند؛ به عنوان نمونه، اولویت بازرسی در اردیبهشت ماه، حبوبات، مرغ، تخم مرغ و شکر بود؛ خرداد ماه لبنیات، لوازم‌خانگی، لوازم یدکی و لاستیک و … و در تیر ماه، برنج، لوازم بهداشتی، لوازم فولادی، نهاده دامی، لوازم بهداشتی و شوینده و … در اولویت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز فروشندگان میوه و تره بار، قنادی‌ها، آش و حلیم فروشان و کالاهای خاص آن ایام بیشتر مد نظر قرار گرفتند.

آبدری عنوان کرد: همه این برنامه‌ها از طریق معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز استان به اتحادیه های  که ذیل آنها واحد بازرسی قرار دارد، اعلام و آمار عملکرد ایشان در فواصل زمانی معین به دست ما رسیده که نشان از قدم های مثبتی در آینده نزدیک خواهد بود.

وی افزود: مردم بدانند با تمام قدرت با کمک دستگاه های ذیربط نسبت به مبارزه با گرانفروشی و احتکار مقابله خواهیم کرد و اسباب آرامش و رفاه تهیه اقلام اساسی مردم که همانا دست مایع برخی سودجویان قرار گرفته بود را فراهم خواهیم کرد.

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان با تاکید بر لزوم همکاری متقابل اتحادیه‌ها ادامه داد: طی ماه‌های اخیر، جلساتی با کارشناسان بازرسی اتحادیه‌ها و روسای اتحادیه‌ها داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به اتحادیه گوشت مرغ و ماهی، گوشت‌های گوسفندی و گاوی  و لوازم یدکی و میوه و تروبار و... اشاره کرد.

وی افزود: در بحث بازرسی و نظارت از ظرفیت اتحادیه‌ها نیز استفاده می‌شود و از آن‌ها خواسته‌ایم که با توجه به تخصصی که در رسته‌های اتحادیه خود دارند، تخلفات احتمالی اعضای اتحادیه را بررسی کرده و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تذکرات لازم را به ایشان بدهند.

آبدری در پایان خاطر نشان کرد: به جز بازرسی‌های متداول که هر سازمان و نهادی انجام می‌دهد، 25 اکیپ‌ در سراسر شهرستان کرمان در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره بهداشت و درمان، سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی دو نوبت در روز بازار را رصد می‌کنند. گشت‌های مشترک، عموما رسیدگی به تخلفات را سرعت و حالت بازدارندگی موثری می‌بخشد.

ارسال نظرات