سوگواری سه ساله‌های حسینی،دختران عاشورایی همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها درآستان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۲۱۴
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت مظلومانه دوردانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مراسم سه ساله یادگار حضرت امام حسین علیه السلام به همت معاونت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام برگزار می شود، این مراسم معنوی در سطح استان چهارمحال وبختیاری هم با حضور مادران، کودکان 3 تا 7 سال، دختران عاشورایی برگزار شد.

مراسم سوگواری سه ساله‌های حسینی در شهرکرد برای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت نمادین  با رعایت اصول بهداشتی و حضور جمعی از مسئولان و مادران، کودکان  برگزارشد  و حجت الاسلام حسن زاده به صورت هنرمندانه برای کودکان به تشریح قیام عاشورا و شهادت مظلومانه دوردانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداخت.

در آغاز این مراسم مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان با تسلیت شهادت طفل سه ساله امام حسین علیه السلام و عرض خیر مقدم به حضار و مدعوین گفت: همه ساله این مراسم به شکل با شکوه و با دعوت عمومی از مردم  ولایتمدار و اردتمندان به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به همت معاونت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان برگزار می شد  ولی امسال برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت محدود و نمادین این مراسم در حال برگزاری می باشد.

حمیدرضاتوسلی به اهمیت برگزاری این برنامه ها با حضور کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: برای مقابله با شبهات ایجاد شده توسط دشمنان اسلام و تبیین صحیح فرهنگ غنی عاشورای حسینی همچنین آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه ، تشکیل این مجالس بسیار تأتیر گذاراست.

وی ادامه داد: شب گذشته هم مراسم شب شهادت سه ساله یادگار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در امامزادگان شهرکرد برگزار و حضار در ماتم جانسوز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها اشک ماتم ریختند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،خطابه خوانی، قرائت مقاله و نوحه خوانی توسط کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه نمایشی و تقدیم هدیه به برندگان، همچنین مداحی و ذکر مصیبت توسط یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام ، تجلیل از دختر مدافع امنیت و تجلیل از کودکان و نوجوانانی که در این محفل معنوی به اجرای برنامه پرداختند، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات